ɷCarson Peters & Iron Mountain – Grass Stains : 3.5. Mladý houslista uprostřed nečekaně vyzrálé sestavy, zpěvy jsou dokonalé a hraní taky.

ɷThe Churchmen – A Mountain To Climb*: 2.8. Desáté album špičkové gospelové kapely.

ɷRoute 3 – Route 3 : 15.11. (2 písně necelé) Velmi dobrý standard, potěší vlastními verzemi známých písní i novými vlastními kousky.

ɷRandy Barrett  – Shake, Rattle and Roar :  2.12. Banjo frailované i pickované by bylo pro mnohé z nás zajímavé samo  o sobě, další muzikanti podávají skvělé výkony: Nate Leath, fiddle, Danny Knicely, mandolin, Tom McLaughlin, guitar, Mark Schatz, bass. Nejvíc mě baví odvázaná mandolína.

ɷCharm City Junction – Snowball  : 13.12. EP, bezvadné a originální úpravy vánočních písní, akordeon s houslemi, banjem a výraznou sólující basou. Má to úroveň, i mezi záplavou jiného vánočního materiálu to stojí za opakovaný poslech.

ɷThe Baker Family – Seeing The Invisible : 15.1. Mladá rodinná sestava z Missouri, dvě sestry a dva bratři plus posily na banjo a dobro. Slibné talenty, zvlášť housle jsou výživné.

ɷChris Roberts : Několik pozoruhodných singlů z loňska i letoška a jeden čerstvý. Originální písně, výborné podání. Chris je herec a muzikant původem z Montany, až nedávno se našel v bluegrassu. Zajímavá je jeho verze popového hitu Despacito. Hrají mu na nahrávkách největší nashvillští borci jako Scott Vestal,  Rob Ickes, Dennis Crouch, Cody Kilby, Ronnie McCoury.

Zajímavé album, ke kterému nemáme poslechový odkaz, vydali The Steep Canyon Rangers  – North Carolina Songbook : 29.11. Album je svým způsobem tématické, kapela jím vzdává hold věhlasným muzikantům bez ohledu na žánr, kteří pocházejí z jejich domovského státu – Severní Karolíny. Mezi ně patří třeba bluesová zpěvačka Etta James nebo jazzový klavírista a skladatel Thelonius Monk, zpěvák a autor písní James Taylor nebo nám více známá jména Doc Watson a Earl Scruggs. Novou úpravu Monkovy skladby Blue Monk v úpravě SCR můžeme vidět v živém klipu. Skladba je jednou z nejznámějších jazzových pecek všech dob, tady dostává živější tempo a bluegrassem zarámované aranžmá. Kapela všechny vybrané písně namísto studiových nahrávek představuje v živých verzích, jak je zahráli na letošním Merlefestu.