ɷJigJam – Phoenix : 17.6. Irská kapela svůj styl označuje za I-grass, tedy irskou verzi bluegrassu. Dost dobrý!

ɷMerle Monroe – Back To The Country* : 21.6. Debutové album nové kapely ze zkušených hráčů. Otázka pro znalce: kolik napočítáte kapel, které se svým názvem hlásí k Billu Monroeovi, zkladateli stylu? Já jsem jich napočítal 5: Monroe Crossing, Bill Faster, Urban Monroes, Monroeville a teď i Merle Monroe. Jak už se dá odvodit, druhé jméno v názvu zmíněné kapely patří Haggardovi. Tím kapela naznačuje svoje hlavní vlivy a mantinely – písně od klasické country po bluegrass v parádním současném zvuku. Banjista Daniel Grindstaff hrál v Grand Ole Opry s Jim&Jesse už jako mladíček, má taky solové album April’s Fool (2007), kde mu hraje plejáda slavných sidemanů. Druhým hlavním členem nové kapely je zpěvák Tim Raybon s kytarou. A zazpívané je to skvěle. Dalšími členy jsou Jayd Raines – Bass/Vocals, Derek Deakins – Fiddle/Vocals, Josh Doss – Guitar/Vocals.  Ještě se tam mihne pár hostů: Dobro – Gary Hultman, Mandolin – Jason Burleson, Nick Chandler, Fiddle – Stephen Burwell. Reprezentativní písní je závěrečná pecka This Town v tempu cca 184.

ɷAndy Thorn – Frontiers Like These : 21.6. Nedávno jsem tu mystifikoval, když jsem sem dával marihuanový videoklip k titulní písni, že to je z připravované desky Leftover Salmon. Správně je to tak, že jejich banjista Andy vydává sólové album. Před osmi lety měl první solové album Bollin Creek, za 10 let s LOS s nimi hrál na třech studiových albech. Na novinku povolal do studia své letité kamarády, kteří hrají v dalších špičkových akustických kapelách. Nové album obsahuje 11 nových původních skladeb, z toho 4 instrumentálky, všechno napsal a produkoval Andy. Emily Frantz and Andrew Marlin – vokály. Jon Stickley on guitar, Bobby Britt on fiddle, Miles Andrews on bass. Můj oblíbený kus i kvůli osobitému pojetí banja v pomalé baladě: Above It All. Stahovat se dá např. tu.

ɷHank, Pattie & The Current – Rise Above : 28.6. Autorská deska šmrcnutá folkem, výborné banjo tomu dává kvalitu i pro bluegrassového posluchače.

ɷLouisa Branscomb – Gonna Love Anyway : 12.7. Louisa je úspěšná autorka písní. Od ní pochází třeba Steel Rails v podání Alison Krauss, kterou tady uslyšíme v nové verzi. Na této desce interpretují  verze vybraných písní z Louisina pera výborní dnešní zpěváci, zpěvačky a hráči, např. Tina Adair, Dale Ann Bradley, Alison Brown, Becky Buller, Stuart Duncan, Jenni Lyn Gardner, Steve Gulley, Sierra Hull, Kimber Ludiker, Bryan McDowell, Missy Raines, Molly Tuttle, Jeanette Williams, Celia Woodsmith, Dave Peterson, Claire Lynch. Zazpívala si i Louisa sama. Druhý poslech je ještě příjemnější.

ɷLarry Sparks – New Moon Over My Shoulder : 19.7. Larry je tu znovu, aby nás 5 let po minulém albu potěšil svěží kolekcí písní. Stačí energické úvodní double-fiddle, abychom věděli, že to bude výborné. A když je na banjo Ron Sterwart, je to paráda automaticky. O mandolínu se střídavě starají Evan Wilson nebo Jeff Clair, pak ještě hrají Michael Feagan: fiddle; Matthew Madden: bass. Před pěti lety měl Larry výročí 50 let na scéně, tentokrát je to 50 let v roli kapelníka. A furt má hudebně co říct a má to úroveň. I jeho kytarová sóla mě baví zajímavými nápady a pevným rytmem. Titulní píseň může mnohým připadat povědomá, nedávno jsem ji tu zmiňoval v jiné velmi zdařilé verzi se dvěma růžemi z Texasu – The Purple Hulls. Jinak jak správně o Larrym napsal kdysi Ralph Schut – Larryho písně mají hloubku, stojí za to jít i po textech. Album uzavírá nám známá píseň –  Green Pastures In The Sky – o jejíž zlidovění se postarali Copáci. Naštěstí Larry „nezůstal sám jako ta kráva, co se motá…“, ale obklopený fajn muzikanty nám přináší pořád radost. Howgh.

PS. Na Jamboree bylo bezva: program, bazén, počasí, všechno. Mj. za dvě noci tři výživné jamy, co víc může jeden chtít. Díky všem za ten společný zážitek!