Pro ty co mají zájem a čas poslouchat je tu další vybraná série zvukových důkazů, že nový bluegrass se pořád hraje a nahrává, takže žije a snad i vzkvétá. Tři alba z prvního pololetí, tři ze září a znovu něco před vydáním. PS. nebude na škodu sem nahlédnout i později, když najdu v průběhu října ještě něco zajímavého, přihodím to do tohoto článku. Tímto děkuji za ediční podporu Milanu Kalinicsovi, kterému tím přidám trochu práce. Díky, Milane!

březen

*Nick Chandler & Delivered – Groceries, Gas & Used Cars: EP velmi slušné kapely, projevem připomínající DL&Q, k čemuž se sami hrdě hlásí.

*The Often Herd: Britové a dobří! Zpěvy, sólující mando a housle, kompaktní zvuk.

květen

*Zink & Company – IV: vyzrálý tradiční BG, pro mě hlavně chutné banjo s občasnými nápaditými prvky – Dan Menzone. Pro poslech jsou v odkazu naskládané písně ze všech 4 desek kapely, 49 písní. Tady rád odbočím od novinek a upozorním i na 2 roky staré výborné album The Rice Menzone Alliance.

červen

*Deeper Shade of Blue – Steam:  zkušená kapela a její 7. album. Tři výborní zpěváci v kapele, tři různé barvy které spolu pěkně fungují. Baví mě na mandolínu Jason Fraley. A pak zmíněné zpěvy, třeba Rain And Snow. Nebo průzračná i když mockrát dřív slyšená How Great Thou Art – čistota bez manýr. // Připomněla mi jinou bezva verzi – krásnou ukázku, že na kytaru není nutné hrát rychle: Vince Gill. A stejná věc ve studiové verzi. Krásná práce s melodií a tónem. Jeden se nediví, že jej Knopfler chtěl do Dire Straits (promiňte tento off – topic). // Dobristé určitě ocení poslední píseň alba jako poctu Joshi Gravesovi.

září

*Mike Mitchell – Small Town: Mike on fiddle and vocals, Mark Schatz on bass, Jarrod Walker (of Claire Lynch Band) on mandolin and guitar, Sammy Shelor (banjo) and Jesse Smathers (tenor harmony) from Lonesome River Band, The Mike Mitchell Trio’s Tommy Morse on banjo – and a guest vocal Claire Lynch

*Cindy G – Moonshiner’s Daughter Celým jménem Cindy Giejda, zkušená zpěvačka a plejáda nejlepších hráčů ve studiu. Jim Van Cleve, Rob Ickes, Todd Phillips, Cory Walker, Ashby Frank, Seth Taylor and Dustin Benson. Doporučuju třeba vypalovačku More Good Looking On You.

*Terry Baucom’s Dukes of Drive – Catch Another Dream: 10 nových písní Terryho kapely (plus přidaných 10 z předchozí desky).

říjen

*Gregg Welty – Community: 1. 10. Banjista a dalších 49 muzikantů – viz seznam v odkazu dole. Skvělé kombinace hlasů ve vokálech a skvělé sestavy hráčů, i když ta jména pro sebe často teprve objevíme. Pěkná práce bluegrassové komunity spojená Greggovým banjem. Jakoby chtěl trumfnout ten nahrávací projekt k poctě Duffeymu. Možná se nepovedlo, tam mělo být údajně 53 muzikantů. Ale Gregg zase hlásí, že se točilo celkem ve 30 studiích. Anyway muzika je dobrá v obou případech. Tu jsou celé všechny písně z alba. Můj oblíbený kus: Don‘t Cross The River – stará pecka od DL&Q, krásně provedená. A správně hrnoucí Fisher´s Hornpipe s dábelskými aranžerskými nápady. FAVORIT MĚSÍCE, modrý i moderní jak jen to jde.

*Missy Raines – Royal Traveller 5. 10. Na albu jako „house band“ fungují baby sdružené pod jménem The First Ladies Of Bluegrass, krom nich řada hostů. Ladies uvidíme všechny hned v pilotním singlu, písni Swept Away, vyšel na jaře i jako klip. Krásná píseň, možná si někdo vybaví její dřívější verzi od Laurie Lewis. A vůbec je to parádní moderní akustické album. Třeba ještě doporučím countryovku od Bonnie Rait  Fearless Love, kde zpívá i Tim OBrien a na lap steel skvostně válí Dan Dugmore. Hned nám to připomene Nožku, ten to umí stejně dobře. Nebo píseň Free World, kde se vkusně vystřídají appalačské hudební prvky s rytmy a melodiemi až blízkovýchodními.  A v poslední písni,  jediné instrumentálce alba, uslyšíme banjo a tři kontrabasy, další dva basoví „pals“ jsou Mike Bub a Todd Phillips.

*Nothin‘ Fancy – Time Changes Everything: 12. 10. Další zkušení střelci. Výborná kytara! Líbit se bude klasický Dylanův držák Don’t Think Twice It’s All Right nebo titulní swingová Time Changes Everything s basovým sólem.

*Roland White & Friends – A Tribute To The Kentucky Colonels: 26. 10. Legenda s mladými muzikanty, kupa známých písní zase jinak, můžeme obdivovat, jak to pojali občas pietně a občas po svém.