ɷ The Infamous Stringdusters – Live From Telluride :  16.11. Grammy oceněná kapela živě ze dvou  letních koncertů, celková stopáž 1:56. Z 20 skladeb je většina přes 4 minuty, pět dokonce přes 8 minut. Zpěvy jsou odvázané a občas teda i trochu velkorysé v intonaci – divil jsem se, že to při post -produkci nechali tak.  Nová deska ke stažení tady, k poslechu na Spotify. Můžeme si s tím připomnět taky pro mě úplně historicky první nahrávku od Dusters, po které jsem zbystřil, že tuhle kapelu je potřeba si najít a sledovat. Ještě s Critterem na kytaru (Chris Eldridge) v čase před jejich první deskou. Mocná energie!

ɷ Monroeville – Christmas EP : kapela mě zaujala hned při svém zrodu, kdy z úspěšné sestavy Barry Scott & Second Wind s výborným gospelovým albem nominovaným na Grammy odešli Barrymu všichni ostatní členové a začali se prezentovat jako Monroeville i s ukradenou deskou, na které jen přetočili Barryho stopu. Od té doby experimentovali stylově, z původních muzikantů zůstal jen Matt Munsey s mandolínou, a teď kapela představuje nové nahrávky – 6 instrumentálních vánočních koled. Hudebně mnohem zajímavější jsou dál v témže odkazu věci z jejich předchozí desky – zajímavé spojení vlastního soudobého rockového materiálu s BG nástroji. PS. Rozpadu Second Wind je škoda, jejich album byla vynikající práce, kromě pár hraných písní obsahuje acappella gospely nejvyšší třídy.

ɷ Will Clark – Rhythm Section : Album nese jméno Willovy kapely. Pěkně přímočarý bluegrass. První album 10ft Deep natočil Will před rokem a v únoru jsem o něm psal, že nejdou najít informace o muzikantech a snad si to natočil všechno sám. Dnes už informovanější víme, že za zpěvy a mandolínu zasloužil pochvalu Will sám, další chvála patří těmhle: Ron Stewart on banjo/fiddle, Clay Jones on Guitar, Jason Moore on Bass. Nové album je mixem původních písní a předělávek, hrajícím a zpívajícím producentem byl Darrell Webb – guitar and banjo. Další hráči jsou Allen Clayton – Banjo, Chris (Larry) Monk – Banjo, Stephen Burwell – Fiddle, Matt Ledbetter – Dobro, Kameron Kellar – Bass, Becky Webb – Bass. Will zpívá a hraje na kytaru a mandolínu.  V odkazu jsou na konci přidané i 4 písně z první desky, tak si můžeme porovnat (mně se ta předtím asi líbila víc).

ɷ Tim Stafford & Bobby Starnes – What We Leave Behind: A Songwriters‘ Collection  :  30.11. Autorské písně nahrané se spoustou hostujících hráčů. Stylově mají záběr od BG přes country a americanu. Přehled všech muzikantů viz odkaz, např. Ron Stewart: Banjo, fiddle, Jacob Burleson: Mandolin… U písně Keep It Merle jsem byl zvědavý, kterého měli na mysli. Stačí pár taktů a máme jasno – zpěvák i studiová kapela výborně vystihli a poctili Haggarda. Moje další oblíbená je latina Lover’s Mascarade se zpěvačkou Beth Snapp.

ɷ Balsam Range – Aeonic : 4.1.2019 Kapelu asi není třeba představovat, očekávaně parádní materiál i výkon, stojí za opakovaný poslech. A nejen strhující kvůli beatlesovce If I Needed Someone. Se čtyřmi výbornými zpěváky se střídají pěkné nálady a barvy hlasů, od pomalé The Rambler (Darren jako zpěvák překvapuje!) po svižnou Get Me Gone.

҉   A ještě obrazem jedna čistá mandolínová radost – Sam a Sierra společně z festivalu Gray Fox .