ɷClayton Mathews – First Dance* : 2.1. Převážně instrumentální album se prezentuje jako vydané teď, i když klipy k řadě věcí jsou dva až čtyři roky staré. Houslista Clayton je vzdělaný muzikant, má za sebou Berklee, ovládá jazz i klasiku, aranžuje smyčce pro jiné umělce. K albu není moc informací, spíše podle starších klipů dedukujeme další spoluhráče. Mandolin: Dominick Leslie, Banjo: Wes Corbett, Bass: Zachariah Hickman, Guitar: Jordan Tice, Violin: Duncan Wickel. Ve dvou písních zpívají borci z folkové/bigbítové skupiny Handsome Lady (..Records Club). Má to bezva atmosféru.

ɷAlan Bibey & Grasstowne – Hitchhiking To California : 29.1. Alan už zase jede stopem do Kalifornie. A přidělal k tomu další album svojí výborné kapely. Jen pro zajímavost: titulní píseň známe nejvíc asi od New Quicksilver (1986), kde byl Bibey spolupachatelem. Na místo činu se vrací s touto písní už potřetí, ještě ji nahráli na albu Baucom, Bibey, Graham & Haley (asi 1998), kde se sešla prakticky stejná sestava jako NewQ. Autorem písně je Wes Golding a dá se najít raritní živá nahrávka, kde to s ním hraje Boone Creek (1976), tam taky pickoval na banjo Baucom, další trojnásobný recidivista. Další zdařilou verzi má na albu banjista s podobně zastřeným hlasem Stuart Wyrick (2016). Ovšem dnešní Bibeyho banjista Justin Jenkins patří k nejchutnějším.  ps. Titulní píseň má bezva klip.

ɷMama Said String Band – Mariah : 5.2. EP se čtyřmi písněmi, spíš folkově laděné, za poslech stojí pro správně divoké housle a banjo. Trochu mě zmátli těmi názvy, pod Good Company si vybavím píseň od Queen s Brianem na ukulele a pod Piece Of Mind zase jednu od Boston, a tu jsou jiné songy toho jména…

Nik Vechery

ɷLarry Cordle – Where The Trees Know My Name : Datum vydání ani zúčastněné muzikanty se ke dnešku nepodařilo zjistit. Dostáváme novou kolekci Larryho výborných písní, čistě bluegrassových i jiných.

Z příbuzných luhů a hájů

ɷOther Mother Brother Band (OMBB) – Presumed Use* : červen 2019 Zajímavá progresivní kapela z Los Angeles má kromě mandolíny, kytary a basovky taky klávesy a bicí. I když kapela jako svou inspiraci uvádí jména jako Béla Fleck and the Flecktones, David Grisman, Sam Bush, Chris Thile, Punch Brothers, New Grass Revival, Bryan Sutton, Phish, and String Cheese Incident, neštítí se jiných stylů a míchá do svých skladeb bluegrass, world, Latin jazz, reggae, rock, funk a klasiku. Toto je jejich třetí album. Jesse Selwyn – Acoustic & Electric Guitars, Jonathan Schwartz – Mandolin & Beatbox, Brian Levine – Bass, Keith Erickson – Drums & Percussion, Colin Gerowitz – Piano & Keyboards.

Video

My, co máme rádi virtuózní hru na banjo, jsme nadšeně přivítali záznam lednového vystoupení neformální sestavy zvané Mike Bub and Friends ve Station Inn, kde jako banjista byla přizván Ryan Cavanaugh. Basista Mike si zazpíval pár písní solo a uznal, že on tam dává všanc jméno, ale není hlavní hvězdou. Všichni válí skvěle, Ryan udivuje svými nápady do tradičních bluegrassovek. Drobnou technickou komplikaci přináší nesynchronnost zvuku a obrazu videonahrávky, nicméně zkušeného plantážníka to neodradí. Stačí pustit si záznam ve dvou oknech najednou, v jednom zvuk a ve druhém obraz s típnutým zvukem, pak najít podle nějakých markantů jak moc je potřeba jednu z těch věcí zpozdit, aby jely zároveň. Pokud někdo raději nápovědu, obraz je o cca 4:43 pozadu, o takovou hodnotu se musí ve druhém okně pustit v pozdější pozici, drobně doladit pomocí střídání stop/play a jakmile je rozdíl už jen pár milisekund, dá se na to dívat. Hodně štěstí a pěkný zážitek s Ryanem. Ps. Před rokem jsme tu psali o jeho novátorském projektu solo improvizací*.