ɷCraig Duncan – Rockabilly Bluegrass : 12.6. Rob Ickes – dobro, Davis Talbot – banjo, Zander Wyatt – gitara. V skutočnosti sú Craigove dosky dosť sterilné, škoda že školeného huslistu celkom minulo pochopenie rytmických kvalít takých štýlov ako je swing či rokenrol / rockabilly, ako aj melodických kvalít bluesových a pentatonických. Takto sa mu v jeho sólových partoch huslí a mandolíny aj v beglajtových stopách vytratilo takmer všetko čo robí tieto štýly dráždivými, chutnými, strhujúcimi. Jeho zdochlé prvé takty That’ll Be The Day či Be-Bop-A-Lula nemajú nič z ktorejkoľvek plnokrvnej verzie ozajstného rokenrolového umelca, skôr by ste si ich dali do výťahu alebo na usínanie. Aj jeho melodické obmeny, kde na miesto melodického napätia malých tercií a malých septím strúha veľké a čisté, alebo rovno nepasujúce sexty, ochudzuje muziku o to najviac vzrušujúce. Nič menej dôvoď prečo počúvať sa nájde v príspevkoch troch vyše spomenutých hostí, ktorí aj do nudného podkladu hrajú nápadito. Rob, David aj Zander sú živá voda v tomto ináč stojatom jazere.

ɷ Yo-Yo Ma, Stuart Duncan, Edgar Meyer & Chris Thile  – Not Our First Goat Rodeo : 19.6. Po úspešnom albumu tejto zostavy z roku 2011  – basa, husle, violomčelo a mandolína (obsadenie blízke sláčikovému kvartetu) plus občasné spevy – tu máme zasa gejzír tvorivosti a dokonalých výkonov. Album sa marketuje štýlovo ako classic, kvality klasiky to má, ale aj jazzu – striedajú sa party komponované aj improvizované. Oproti minulému počinu na albumu neznie gitara no počujeme raz klavír. Fasa sú aj názvy skladieb, napríklad: Nie že by snaha nebola, Čo tón to perla (najmä tie spievané vrátane neskutočných kĺzavých trojhlasov a štvorhlasov), Tvoja káva je katastrófa, Boli sme zvieratá (tam je to 8 taktov modrejšie). Jazda na splašenej koze, ale radostná. Pekný a sústredený posluch!

ɷVarious Artists – Bluegrass 2020* :   26.6. Super-strelci nahrali nové inštrumentálky, pridali aj pár tradičných, ktoré potešia – Shenandoah Breakdown, Foggy Mt. Chimes, Kentucky Mandolin. Pekné pripomenutie úspešnej série z rokov 1995-2001.

ɷOn The Road: A Tribute To John Hartford* :  26.6. jeden z nových počinov pripomínajúci Hartforda, asi preto, že už 9 rokov tu s nami nie je. Tento raz známe a spievané skladby v novom súčasnom kabáte. Kopa slávnych interpretov od Busha cez Stringdusters a vela dalších.

ɷVarious Artists – John Hartford Fiddle Tune Project, Vol. 1* :  26.6. (už v apríli na CD a vinyle) Málo známe Hartfordove skladby v podaní dnešných umelcov. Sierra Hull, Mike Compton, Tristan Scroggins, Ronnie McCoury, Dominick Leslie, Alison Brown, Shad Cobb, Noam Pikelny, Chris Eldridge, Jordan Tice, Paul Kowert, Dennis Crouch, Mike Bub a d.

ɷFlatt & Scruggs – Saturday Night Opry : 5.5. Parádny živý materiál vytiahnutý z archívu a čerstvo vydaný. Nevieme žiadne vročenie, no vieme, že kapela je v najlepšej forme a podáva super výkony. Dokonalé skvosty od klasikov, každý si nájde ten svoj.

Michal Hromčík, Moravské Lieskové