ɷAppalachian Hymns – Chosen Road : 12.11. BG gospel špičkové kvality. Pár rychlých skladeb to umí rozsvítit.

ɷJoshua Rilko – Lost Soul / Rock & Roll : 17.12. Mandolinista vydal dvoj-EP, Je to po hraní v kapelách jeho první solový projekt, jedna strana moderní bluegrassová, druhá bigbít občas blízký country. Já baštím obě, ostatní si můžou vybrat. BG strana obsahuje Joshovy vlastní skladby, hrají s ním: Jed Clark on guitar, Bronwyn Keith-Hynes on fiddle, George Guthie on banjo, George Saunders on bass. Hned první skladba si mě získala, dal jsem ji dvakrát za sebou.

ɷMohaviSoul - Stories and Memories   : 21.12. Takto to hrají v San Diegu.

ɷJ.D. Crowe with Rickey Wasson – Crowe & Wasson : 4.1. Čtyři písně alba pocházejí z roku 1998, pánové je tehdy nahráli ve studiu údajně jen tak pro zábavu. Jsou to „Holding Things Together“, „Handsome Molly“, „Worried Man Blues“, a „Shuckin‘ the Corn“. Ostatní byly nahrány v roce 2017, když měl JD 80. narozeniny. Nějak to souviselo s jedním nástrojem, který dlouhá léta chtěl a když jej získal, měl záminku, že si chce poslechnout, jak to hraje na dobré studiové nahrávce. Na dvě skladby svěřil nástroj Ronu Stewartovi, aby slyšel zvuk úplně objektivně. Jsou to „Crowe on the Banjo“ and „Honey You Don’t Know My Mind“. Původní termín vydání byl 11.prosince, po dohodnutém odkladu vychází teď.

ɷThe Gravel Yard – Strange Times : 7.1. Kapela z Arkansasu s banjistkou Tiffany.

ɷPunch Brothers – Hell On Church Street * : 14.1. Jak se čekalo, album Tonyho Rice plné převzatých písní pánové z PB předělali opravdu řádně a tvořivě. Asi to posluchače rozdělí na dva tábory, jeden z nich bude mít pořád raději původní méně komplikované verze, i když obrovské talenty v PB uznává.

ɷNora Brown – Sidetrack My Engine : 24.9. Šestnáctiletá holka s banjem, krásné a hluboké písně. Živá mono nahrávka, folkový nebo old-time styl, který člověka umí překvapivě chytit. Doporučený kousek: Liza Jane – banjo a kosti (něco jako lžíce nebo kastaněty).

ɷMarcel Ardans – Traitor *: 8.10. Marcel je známý z kytarových lekcí na YouTube, několikrát dělal transkripce Tonyho Rice a dalších BG kytaristů. Teď vydal vlastní krátké album, kromě zpěvu (průměrného) a kytary si nahrál i basu. Další hráči jsou Maddie Witler on mandolin, Hank Smith on banjo, Jack Devereux on fiddle. Uslyšíme i elektrickou kytaru a bicí, materiál je moderní, inspirovaný newgrassem.

ɷDon Schlitz – Mountaintop *: 12.11. Don Schlitz je kytarista a autor písní, jeho písně nahrály velké jména v žánru country. Na novém albu jeho písní spoluúčinkuje parádní sestava: Dennis Crouch (bass), Dave Roe (bass), Cody Kilby (guitar), Pat McGrath (guitar), Glen Duncan (guitar, mandolin, vocals), Chris Roberts (guitar, vocals), Casey Campbell (mandolin), Ronnie McCoury (mandolin), Rob McCoury (banjo), Scott Vestal (banjo), Rob Ickes (resonator guitar), Jelly Roll Johnson (harmonica), Aubrey Haynie (fiddle), Wes Hightower (vocals), and Eddie Sanders (vocals).