ɷRidge Roberts – Lone Star Fiddler :  15.1. Sedmnáctiletý soutěžemi protřelý houslista výborně válí texaský styl, což znamená western swing. Jen housle s doprovodnou sekcí, samo o sobě trochu jednotvárné, ale rytmicky ukázkové a klučina fidlá výborně, nezapomíná na waltzy. Studnice prvků pro každého, kdo rád fidlovačky s trochou swingu.

ɷMike Barnett + 1:  19.3. Mike coby prominentní houslista přináší album s duety, něco je přímočarý bluegrass, něco složitější kompozice nebo nové písně. A všechno je to ukázka, kam až se špičkoví a tvořiví muzikanti můžou odvážit, i když hrají jen ve dvou. I plejáda hudebních parťáků je hodně pestrá. Molly Tuttle, Sierra Hull, Sarah Jarosz, Cory Walker, Ricky Skaggs.. Parádní je třeba duet houslí a saxíku valící přesné unizona a dvojhlasy irských fidlovaček – The Breath and the Bow, kde hraje Eddie Barbash. Ten nás nedávno udivil, když zahrál na saxofon do tónu přesně hned 5 kytarových sól od Tonyho Rice. Megafrajer. Určitě čtenáři našeho blogu ocení ty G-runy na koncích některých sól, vysmahnuté saxíkem.

ɷMagnus Wiik – Trad* / Magnus Wiik – Rad* : 16.10.2020  Takto to dopadne, když si norský jazzový kytarista usmyslí nahrát akustické album nebo rovnou dvě s bluegrassovým obsazením a všechny nástroje tam dá sám. Zpěv v pár skladbách bude asi taky samý Magnus. Je to pěkná divočina. Materiál sahá od appalačských a irských fidlovaček přes vlastní kompozice a arménský jazz až po Black Sabbath. Skladby Say nebo Need mě chytily na první poslech. Zajímavé výkony na banjo, basu, housle, mando, dobro, nebo cello, flétnu aj. Nová verze tradiční osbornovky The Cuckoo je taky působivá. Nebo keltská ukolébavka Dun Do Shuil.

**************************************************************************************************************

Smutná zpráva jen pár hodin stará : náš svět opustil jeden z největších velikánů hudby našeho věku – Chick Corea. Chicka a jeho jeho génia oslavme poslechem – vybíráme náhrávku z Chickovy společné desky s Belou Feckem (2015), kde oba válejí nepřekonatelně Bugle Call Rag. Nebo v jiných zvukových barvách doporučuju: Chick a Gary Burton (vibrafon)Children Song no. 6*.

Michal Hromčík, BrnoST