Pro pár skalních nadšenců, kteří jsou stejně zvědaví jako já na novinky z kvalitního bluegrassu od tradičních do moderních a přesahových podob a odnoží tu máme znovu pár věcí ještě před oficiálním vydáním. I tak mějme na mysli – vedle poslouchání novinek si nezapomeňme zahrát a zazpívat sami!

ɷLaTresa – The Blood and The River : 7.6. Další zpěvačka – celým jménem LaTresa Smith –  která si umí napsat výborné písně, na albu je autorkou nebo spoluautorkou všech. V její kapele The Signal hraje mj. Kyle Wood, mandolíňák známý dříve ze skvělé newgrassové kapely Crucial Smith, toho bych asi slyšel zpívat raději než LaTresu. Jako hosté se mihnou další význační pickeři – Ronnie McCoury, Rob Ickes, Pat Flynn, Roland White, Tim O’Brien  nebo Dale Ann Bradley. Vlastně je to gospelové album, ale hlavně dobrá muzika. Třeba acappella Now I Am Redeemed pozvedl jednoduchou melodii i harmonii na něco parádního – dobře skloubil dva ženské a dva mužské hlasy v klasickém sborovém uspořádání SATB. I když pro banjisty album tak výživné není.

ɷDeer Creek Boys – Chaos Theory : 14.6. Svěží muzička, kapela hraje skvěle a stejně dobře zní přesné trojhlasy. Dřívější album What Goes Up (2016) je taky dost dobré. Justin Tomlin (guitar), Jason „Tater“ Tomlin (bass), Cason Ogden (mandolin), Andy Lowe (banjo).

ɷBreaking Grass – Cold : 21.6. Správně newgrassově nadupané, intenzivní a přesvědčivé. Vlastní písně, úžasné nápady i provedení . Kapelu jsme tady chválili před dvěma roky za tehdejší album a novinka je ještě o hodně lepší. Dvoučtvrťových pecek s výraznou druhou dobou tam moc není, ale třeba Whiskey Or Me se započítat dá, nebo Old Pharr Mounds. Sestava kapely: Cody Farrar on guitar; Tyler White on fiddle; Jody Elmore on banjo; Zach Wooten on mandolin; and Britt Sheffield on bass;