Get Up John / My Rose Of Old Kentucky / Annabelle / Let’s / When He Calls / Tennessee Flat Top Box / Let It Be Me / He’s A Coming / Better Place / Will You Be Ready / Wait Till The Clouds Roll By

Darin Aldridge (guitar, mandolin, lead & harmony vocals), Brooke Aldridge (lead & harmony vocals), Dwayne Anderson (acoustic bass), Tyler Collins (banjo, guitar), Matt Love (banjo), Becky Buller Haley (fiddle, harmony vocals), Bobby Hicks (fiddle), Sam Bush (mandolin, harmony vocals), Collin Willis (dobro), / Special Guests: Doyle Lawson, Ricky Skaggs / (Mountain Home Music Company ‎– MH15762)

Přiznám se bez nějakého nátlaku anebo mučení, že tento pár opravdu miluji. Vždyť jsou tak zlatí… No nic jim nechybí. Mají dohromady čtyři ruce, čtyři nohy, dvě hlavy, a ty jsou plné nádherných písní a bluegrassu. Mluvím o Brooke a Darinovi Aldridgeových, o páru, který ve spojení s dalšími prvotřídními hudebníky, tvořícími jejich kapelu, patří momentálně k nejzajímavějším osobnostem v americkém bluegrassu.

Darin (mimochodem je to mužské jméno) je známý především z působení v kapele Country Gentlemen, ze které odešel v roce 2004. Potom hrál a zpíval v několika dalších skupinách a na kontě má i sólový projekt, který vydal u vydavatelství Pinecastle Records. Hraje na více nástrojů, působí jako studiový hráč, ale je také výborný skladatel, který zásoboval a zásobuje kapely vlastní tvorbou. Na svých koncertních toulkách potkal Brooke Justice. Tato talentovaná zpěvačka ze Severní Karolíny ho zaujala skvělou výbavou. Hlasovou samozřejmě. Tak se dali dohromady. Stop! Ono to tak jednoduché nebylo. Proto jsem se na to zeptal samotné Brooke a ta mi povyprávěla jejich příběh…

„Darin a já jsme se setkali prostřednictvím našich rodin. Jeho rodina a moje jsou ze stejného okresu v Severní Karolíně (Avery County). Jeho máma a otec se odstěhovali před tím, než Darin přišel na svět. Založili si rodinu v Cherryville, kde žijí dodnes. Darin a já jsme si několikrát psali kvůli hudbě, avšak tváří v tvář jsme se setkali až tri roky po začátku dopisování. Darin si přišel zahrát do místní kapely, ve které jsem byla v té době i já. Potom jsme se stali dobrými přáteli… později jsme začali randit, zjistili jsme, že v hudbě máme společné cíle a ambice, a tak mi položil důležitou otázku. V roce 2008 jsme se vzali a od té doby máme skvělou společnou kariéru a manželství. A jsme stále silnější a silnější.“

O tom, že udělali dobře, není pochyb. Jejich písně jsou o lásce, o Bohu, potom o… lásce a podobných záležitostech. Tedy ne že bych měl něco proti tomu, ale slova jako „budu s tebou žít navěky“, „jsem tu jen pro tebe“, patří spíš do slovníků teenagerů nebo těch, kteří si musí něco vyžehlit. Neodsuzujte mě za tato slova, protože žiji v krásném vztahu, jen mi to dost trhá uši. Je to všechno takové klišovité a častokrát umělé. Když jsem ještě hrál v kapele a sem tam někdo donesl nový vlastní text, byl jsem vždy vděčný, jestliže se vyhýbal otřepaným frázím o lásce. Dost bylo filozofování, protože se přiznám, že v případě Darina a Brooke mi to jaksi nepřekáží.

Aldridgeovi jsou velmi plodný pár. Tedy aspoň co se hudby týče. Nahráli několik vynikajících alb a s každým jakoby rostla jejich síla, potenciál a samozřejmě kvalita. Po jejich živé nahrávce Live at Red, White and Bluegrass! z roku 2012 přišel podle mne jeden z jejich nejlepších projektů Flying, na kterém měla výrazný podíl díky svým houslím a harmonickým vokálům a taktéž i vlastním skladbám Becky Buller. Horko těžko jsem zaplakal, když jsem se dozvěděl, že opustila partu a vydala se na sólovou dráhu. Nahradila ji osmnáctiletá houslistka Carley Arrowood. Byl jsem proto zvědavý, jaké bude jejich nejnovější album Snapshots, kde se však ještě Becky v mnoha skladbách objevila.

O aranžérských a vokálních kvalitách se jednoduše nemusíme bavit. Je to opět úžasné poslouchání a směle mohu prohlásit, že Brooke se momentálně zařazuje mezi top zpěvačky v bluegrassové hudbě. Každou píseň zpívá z úžasným nadšením a zápalem a každá je jakoby jejím osobním vyznáním. Je třeba si uvědomit, že Snapshots nejen že znamená snímkování určitého okamžiku, ale v tomto případě znamená zachycování vlivů jiných hudebníků a umělců, kteří měli určitý dopad na formování hudebního výrazu Aldridgeovců. Najdeme tady proto skladby od Billa Monroea, Martyho Stuarta, Gillian Welch (úžasné a procítěné nazpívání skladby Annabelle), Johnnyho Cashe a jiných. Do pozadí se tak dostala originální tvorba a stejně tak i jejich tradiční textařská témata. Silné vokály, charakteristické pro kapely, můžeme slyšet v pomalejší skladbě When He Calls, kde pomohl Ricky Skaggs. Kromě něj na albu hostuje famózní mandolinista Sam Bush, Doyle Lawson anebo houslista Bobby Hicks. Album je dalším posunem v tvorbě této kapely a nemá slabé místo. Na chuť si přijdou tradicionalisté, ale i vyznavači neotradičního bluegrassu či Americany. Písně se vyplatí poslouchat znovu a znovu až do omrzení a na konci poslední smutnit, že tam toho není ještě víc. Snapshots je zachycení minulosti s pohledem do budoucnosti, spojené s muzikantskou a vokální precizností a virtuozitou.

Brooke a Darin pro bgcz.net tohle album ohodnotili slovy: „Jsme vzrušení, že jsme mohli udělat album, které zachycuje kousky naší historie. Snapshots obsahuje písně, které poukazují na kapely, ke kterým jsme vzhlíželi, byli jejich součástí, napsali jsme je anebo jednoduše jsme je vždy milovali, jsou tam písně, na kterých jsme vyrůstali, když je hráli v rádiu a písně, které nám podsunuli přátelé, kterým pomohly překlenout těžké časy v jejich životech. Doufáme, že se Snapshots se vrátíme v prostoru a času.“

Jak jsem říkal, já tuto kapelu jednoduše miluji. A když je miluješ, není co řešit. Tohle album moji lásku jen posiluje…