Toto nové právě před týdnem vypuštěné CD by se k našim uším normálně nedostalo, ale díky osobnímu kontaktu s hlavním protagonistou můžu dát k dispozici odkaz k poslechu. Něco z jiných luhů a hájů, a to tentokrát z evropských. Mimochodem hraje tam na dobro Heňo Novák. Lluís je španělský banjista a Dotze Contes znamená v katalánštině Dvanáct příběhů.

Většinou jste asi už četli v posledních Bluegrassových listech moji minireportáž týkající se bluegrassu ve Španělsku. Možná bych nemusel přiznávat, že šlo částečně o mystifikaci, na zmiňovaném festivalu Al Ras jsem nebyl, minul jsem se s ním o 4 dny. Nicméně festival existuje, stejně jako Barcelona nebo zmínění muzikanti. Jeden z nich v těchto dnech vydává svoje další instrumentální album Dotze contes, je to banjista Lluís Gómez, zkráceně Ll. Byl tak laskavý, že mi poslal odkaz na čerstvě vydanou nahrávku. Najdete tam i jména většiny muzikantů. Kromě jich a Henricha na CD ještě hrají Oriol Saña – housle, Joan Pau Cumelas – harmonika a Maribel Rivero na basu.

Možná neuškodí přidat ještě odstavec o Lluísovi a jeho kapele z výše zmíněného článku:

Duchovním otcem, organizátorem festivalu a předním španělským banjistou je Lluís Gómez, který mě taky s místní scénou seznámil. Lluís – zkráceně Ll  – nedávno vydal první školu hry na pětistrunné banjo ve španělštině, čímž umožňuje nové vlně zájemců v celém španělsky mluvícím světě pronikat do tajů hry na nástroj. Kapela, se kterou Ll hraje se jmenuje BBB, plným názvem Barcelona Bluegrass Band. Nebudu kapelu popisovat, protože je lepší vidět a slyšet a my máme tu možnost díky youtube, kde je celý letošní festival celkem dobře zdokumentován. Jak sami uvidíte, BBB je ten eklektický typ evropské kapely, který se posunul od tradičních písní k modernějšímu repertoáru a širší stylové paletě včetně swingu, trochy jazzových improvizací a tak. Kytarista Miguel to mastí dobře s prstýnkama, Maribel na basu taky válí slušně. Člověku mohlo připadat, že kruh se uzavřel, když slyšíte španělskou bg kapelu hrát v Barceloně skladbu Spain od Chicka Corey.

Pro jistotu ještě pár odkazů, kdyby vás zajímalo zjistit si o španělském bluegrassu jak tradičním tak progresivním víc než kolik jsem stačil zmínit v článku do BG listů:

Videa z posledního festivalu Al Ras

Stránky festivalu Al Ras

Barcelona Bluegrass Band

Ll má taky svoje stránky

Virton / Salviac Waltz / Pour Jean-Marie / Nofuentes BB&B / Foggy Mountain Banjo Medley / Pony Express / Nola / Bel’s Reel / Don Biloute / Devil’s Dream / Fu Manchú Blues / Tree O House / Rocky Mountains

Michal Hromčík, Brno, leden 2017