ɷJulian Pineli – Bent Creek : 31.5. Parádní moderní instrumentální práce plus jedna zpívaná píseň. Kromě Juliana s houslemi tu hrají Tristan Scroggins – mandolin, Sam Leslie – guitar (except 6), Matthew Davis – banjo, Dan Klingsberg – bass, Ethan Hawkins – guitar (6), vox (4), Sadie Gustafson-Zook – vox (4)

ɷNew County Grass – Sing Me a Song : 24.6. Současný BG mainstream ve vzorném podání, všechno je na svém místě a krásně funguje. Kdo si myslí, že jej Pole s bavlnou nemůžou překvapit třeba zajímavou harmonií v refrénu, tady zjistí opak – jde to i rafinovaněji, než známe od Osbornů. Kluci z Michiganu to dávají precizně. Banjo je často spíš vlažnější než razantní, písním to vyhovuje. Některé trojhlasy zní téměř Quicksilverovsky, jeden z hlasů je podobný Doyleovi. Od debutového alba Money Can’t Buy Me Love (In The City), 2011 se dost polepšili.

ɷKyle Jarvis & IIIrd Generation – She Didn’t Care For My Lovin‘ : 6.7. Tradiční kapela a zvuk, není možná zrovna virtuózní, ale je stylově poctivá. První dvě písně mě nepřesvědčily, pak už to šlo.  Pěkně to hrne banjo.

ɷGena Britt – Chronicle* : 12.7. Debutové (údajně) album banjistky a zpěvačky momentálně hrající s kapelou Sister Sadie. Zkušená borkyně, předtím hrála s řadou dalších kapel, má za sebou ještě zajímavé solo album Doing All I Can*(2008), kde spolupracovali známí pickeři. Slušná první liga. Reprezentativní na novince je třeba instrumentálka Big Country.

ɷMichael Cleveland – Tall Fiddler : 23.8. Už minulé Michaelovo se popisovalo superlativy. Může přijít něco ještě víc nejlepší? Může! Kromě vyborného fiddlování je album plné hvězných jmen hostů: McCoury, Bush, Fleck, Rowan, OBrien, Douglas, Emmanuel, Tyminski a kupa dalších. Nová verze High Lonesome Sound s Rowanem zní až dojemně. Rychlých pecek se taky pár najde. Pěkně pestré album. Třeba přesný závěr banjového sóla v Beauty Of My Dreams stojí za to slyšet víckrát.

Doporučené tři starší desky, které do rozhlasového vysílání pronikly až teď a jsou velmi dobré:

ɷSection House – A Collection of Instrumentals : březen 2016  Vynikající intrumentální práce. Aaron Ramsey (mandolin), Bryan McDowell (fiddle), Cory Walker (banjo), Jake Stargell (guitar), and Jeff Partin (bass and resophonic guitar). PS. par řádek o albu tu psal Dušan v době vydání, dnes si i poslechneme. Závěrečná mollová verze Foggy Mt. Breakdown je bombová.

ɷLarry Keel – Experienced : únor 2016  Naprosté instrumentální newgrassové maso, Larryho kytara je famózní, další výkony a aranže taky. Larryho zpěv je taky pozoruhodný, bluesový chraplák barvou dost vzdálený od horalských tenorů sa tím osvěžující a pasující jiným písňovým náladám. Měli jsme tu o albu taky už zmínku od Dušana. Přidávám poslech.

ɷTown Mountain – New Freedom Blues : říjen 2018   Mají bluegrassové nástroje a nebojí se je použít na převážně vlastní současné písně, to se taky cení. Příznivce si dobré texty i melodie najdou, muzika tady  není žádná slabota. V odkazu jsou písně i z předcházejícího alba.

A na závěr video: pro fanoušky vysoké banjové školy, jakou hraje Ryan Cavanaugh v kapele Songs From The Road Band, pár živých písní živě z června lze vidět v show č. 955 (mp4). Od kapely čekáme nové album na konci července.