Ještě si zpívám / Ať chceš nebo nechceš / Blázen tančí dál / Můžeme najít zlatý důl / Matka a dcera / Má přání znáš / Přítel na dálku / Snad pouze spím / Evelína / Hlídám svůj zpěv / Nejsem cizinec / Cizinec / Čárou života

Nedávno jsem sledovala diskuzi na internetu, kolik typu bluegrassu existuje. Dočetla jsem se, že tradiční bluegrass, jam – grass, jazz – grass, new/progressive – grass, neotradicionál, bg gospel a ještě bych k tomu přidala náš specifický tramp – grass a jako úplně nový typ folk – grass. A tam bych právě zařadila nejnovější cédéčko Pavlíny Jíšové Blázen tančí dál.

Pavlína Jíšová, jedna z nejvýraznějších českých zpěvaček, odstartovala svou kariéru v českobudějovické bluegrassové skupině Sem Tam. S nimi dvakrát vyhrála Portu a byla oceněna bluegrassovou anketou coby zpěvačka roku. Tak se stala členkou „Kapely hvězd“ na Banjo Jamboree v Kopidlně. Následovala léta s Minnesengry, Žalmanem & Spol., Nezmary a nesčetné nahrávky s různými interprety a mnohá ocenění ve Spartě Folk & Country. Sólově vystupovala se skupinou Weekend, kde poznala Michala Tučného a téměř dva roky měla vlastní prostor v jeho pořadu. S nimi natočila „Kosmickej vandr“.

Jako Nezmarka natočila čtyři sólová alba. Na prvním ji doprovází skupina Weekend a jmenuje se Někdo jiný než jsem já (1993). Na druhé album jí půjčil svou kapelu do studia Robert Křesťan a CD se jmenuje Druhá Tráva s Pavlínou Jíšovou (1995). Zde se představila také jako autorka, a to odstartovalo spolupráci s Věrou Martinovou, pro kterou napsala několik písní. Třetí album Pavlína Jíšová (1998) produkoval a spoluvydal nezmarský kolega Pavel Drengubák. Čtvrté, autorsky samostatné Láska je nádech (2001) je se studiovou kapelou. V závěrečné písni můžeme slyšet dceru Adélku. S albem jí také pomáhal její manžel, bubeník Zbyšek Raška.

Rok 2002 přinesl velké změny v jejím životě a mimo jiné, spolupráci s Pavlem Malinou, který pro ní sestavil CS Band. S nimi vzniklo páté album V proutěném křesle (2003). Na přelomu let 2006 – 2007 Pavlína oslavila pětadvacet let na podiu. Vystupuje dál jako trio s Pavlem Malinou a Pavlem Peroutkou a vzniká další album s názvem Pavlína Jíšová a přátelé – Andělé jsou s námi (2007).

A dostáváme se k jejímu prozatím poslednímu albu Blázen tančí dál (2009), které vyprodukoval a vydal Pavel Peroutka. Vrací se v něm ke svým bluegrassovým kořenům. Nejenom, co se týče muzikantů, přátele tvoří její dcera Adélka a jejich hlasy ladí tak nádherně, že z toho chvílemi běhá i mráz po zádech. Potom Jakub Racek a Pavel Peroutka, které vám jistě představovat nemusím. Na nahrávce můžeme slyšet i všechny ostatní členy Reliéfu a vypůjčeného Davida Landštofa od Druhé trávy, houslistu Pavla Švestku, Petra Novotného, Jirku Macha a další.

Na třinácti písních se kromě Pavlíny autorsky podílí také její manžel Zbyšek Raška, dcera Adélka, Michal Röhrich a po jedné skladbě také Jakub Racek a Pavel Peroutka.

Moc se mi libí a můžu vám ji všem vřele doporučit. Také doufám, že Pavlínu a její přátele uvidíme letos na co nejvíc bluegrassových akcích a snad se tak i znovu vrátí do Kapely hvězd.

Více informací na: