Stranded / Compass / Choices and Changes / Wings of the Dawn / Birthday / Weighted Mind / Fallen Man / The In-Between / Lullaby / Queen of Hearts Royal Tea / I’ll Be Fine / Black River

Bluegrassový uragán. Tak bych klidně mohl nazvat mladou talentovanou hudebnici a skladatelku Sierru Hull. S hudbou začínala, když jako osmiletá chytila mandolínu a pustila se do cvičení. A úspěch na sebe nenechal dlouho čekat. Měla jedenáct roků, když u ní doma zazvonil telefon a ozvalo se: “Hej, tady je Alison Krauss, chceš si přijít zahrát na Grand Ole Opry?” Sierra dokončuje zajímavý příběh. “Já jsem ve skutečnosti na ten telefonát neodpovídala. Byla jsem pryč s mámou v obchodě a nakupovaly jsme. Telefon zdvihnul můj otec a, víte, měli jsme od ní naposloucháno hodně věcí a poznal její hlas, a tak odvětil – chviličku – a potom pro sebe – Wau, to je skutečně ona!” Potom samozřejmě následovala kladná odpověď, takže se tato ještě ani ne teenagerka dostala pod patronát Alison Krauss a jej kapely Union Station.

A Sierra rostla dál, jak to už v životě bývá. Nahrála několik alb, která byla úspěšně přijata fanoušky i kritiky a zbožně se hledělo na její další kroky. Podepsala smlouvu s jedním z nejznámějších vydavatelství Rounder Records, nahrála tři alba, jejich producenty byli například Ron Block a Alison Krauss, studovala hudbu na prestižní Berkeley College, sama se stala uznávanou instruktorkou hry na mandolínu a začala překračovat hranice chápání a pojetí své další hudební existence. Březen 2011 bylo datum, kdy vyšlo její poslední album Daybreak. Byla to vynikající ukázka tradičnější hudby s moderními prvky a mnohé skladby se staly velmi zajímavými. Sierra se tady ukázala jako schopná skladatelka a většina písní pochází z jejího pera. Doprovázeli ji tady další talentovaní hudebníci, kteří měli víceméně také teenagerský věk. A potom jakoby uťal. Určitě bylo dost těžké pro mladou dívčinu unést pozornost, která se na ni zaměřila a potřebovala si trochu uspořádat svoje myšlenky a cíle. On to člověk někdy potřebuje, a o to víc ve věku, kdy se rozhoduje, jak dál. Sierra vyrostla nejen fyzicky, ale především mentálně, a to se odráží na jejím hudebním projevu.

Už koncem roku 2014 se objevily první informace, že se Sierra opět zavřela do studia a pod taktovkou banjového guru Bély Flecka nahrává nové album. A přišla i první vyjádření k tomuto projektu. “Je to odlišné od toho, co jsem kdykoliv předtím udělala. Jsem s tím spokojená. Myslím, že se na tom pracovalo skutečně těžko. Cítím se velmi pyšná na svoje písničkářství. Myslím si, že většina písní na tomto projektu, které jsem napsala, jsou úplně jiné, než ty, co jsem doteď složila. Cítím, že ty písně jsou pro mne nejpravdivější. Dá se říct, že přišly z pravdivějšího místa nebo z hlubšího, mohla bych říct. A myslím si, že to všechno přichází s věkem a s tím, že jste zkušenější.”

Tentokrát Sierra vynechala při nahrávání svoji doprovodnou kapelu, ale spolehla se na pár vybraných muzikantů. Především to byl kontrabasista Ethan Jodziewich, v pár skladbách si zahrál mistr Béla, s vokály pomohla Alison, taktéž i Bélova manželka Abigail Washburn a na violoncello se představila Rhiannon Giddens. Na tomto albu nezazní ani jeden mužský vokál, což je také úplně něco nového oproti jejím předcházejícím počinům a jen to podtrhuje jemný hlas Sierry. V první řadě je třeba říct, že celé album Weighted Mind je citlivou osobní výpovědí čtyřiadvacetileté dámy, která přes hudbu a lyriku textů vykřičela světu, co si o něm myslí. Nechala nahlédnout hluboko do své duše a zaráží zde neobvyklá deprese v tak mladém člověku. Až téměř džezové variace a komornost nástrojů podtrhují expresívnost vyjádření a jejich následná doznívání.

Album začíná skladbou Stranded a velmi málo slovy: “Drahá 22, uváznula jsem tady…” Sierra nechává nahlédnout do svých hlubších myšlenek v Choices and Chages.“ Je dlouhá cesta, kterou kráčím, je dlouhý čas, co jsem odešla, jestli nechceš jít tam, kam já, musíš jít sám. Výběry a výměny, jsem už unavená být něčí jiná.” Zřejmě věk 22 bylo období, kdy se v hudebnici udály největší změny. Objevuje se i v The In-Between, kde zpívá “22 roků s tolikým učením, ale příliš mladá, spadlá, ale ne vyhořená.” Zpěvačka se tu zbavuje jakoby okovů a démonů, kteří ji v posledním období trápili. Těch silných výpovědí je zde samozřejmě mnohem víc a není to žádná komerční záležitost ženoucí se za senzačními zisky. Spíše zpověď ustrašené dívčiny hledající odpovědi a nacházející je v nové cestě, kterou se vydala. Fanoušci Sierry Hull mohou být překvapeni.