ɷAdam & Mikayla and The Bluegrass Tradition – Two Hearts One Goal : 22.6. Adam Burrows (písali sme o jeho debute pred rokom) aj s pani Barousovou a s vlastnou kapelou. Tradičný zvuk. Tom Isaacs na banjo. Pretože odkaz na Adamov album už nie je aktívny, pripájame nový funkčný.

ɷMile Twelve – Roll The Tapes All Night Long*: 29.6. EP, kapela predstavuje 6 ich obľúbených prevzatých piesní poňatých po svojom. V Cold Wind ako posila hrá a spieva Billy Strings.

ɷThe Reno Swing Set – Crossing the Truckee : Júl 2020  Mando, basa a gitara, štvrtý do mariáša je flautista! Zväčša swingové skladby ako ich vedia hrať skúsenejší bluegrassisti, zvuk obohatený dychovými nástrojmi – zaznie aj saxík. Manzanita ináč? Hej!

ɷNick Chandler & Delivered – Inside the Lines* : 24.7. Tradičný súbor, písali sme o ich pred dvoma rokmi. Stále skvelí. Akurát nepočúvali ocina Scruggsa, že treba meniť tóniny a tempa kvôli kontrastu a pestrosti. U druhej piesne máte dojem, že ide prvá odznovu. Kytarka ozaj pekná.

ɷStephen Mougin – Ordinary Soul* : 31.7.   Mojo je tak troška náš, preto si radi vypočujeme jeho debutový sólový počin plný vynikajúcich spoluhráčov. Podakde aj Janka spieva. Skvelá robota.

ɷJerry Salley – Bridges And Backroads :   31.7. Úspešný autor hitov, dokonalé remeslo v prevedeniu aj zvuku, akurát neviem prečo mi to nejako nesadne, nezaujme natoľko, aby som počúval znova. Ale trebárs iným sa to páčiť môže, skúste. Jerry zaradil aj Dying To Hold Her Again, ktorej je autorom či spoluautorom, no Rigsbyho podanie mi chutí oveľa viac.

ɷKristen Grainger & True North – Ghost Tattoo* : 19.6.   Moderné vlastné piesne, poetika, príbehy a atmosféra. Fajnový bluegrass z Oregonu, i keď nie priamo appalačského štýlu. Kristen Grainger (vocals), Dan Weitzel (guitar, vocals, mandolin), Martin Stevens (mandolin, octave mandolin, fiddle, vocals), and Josh Adkins (acoustic bass, vocals). Hostia:  Cameron Elmore (bowed bass) & Dale Adkins (banjo/guitar). Banjo až v predposlednej skladbe. Mandolína sa mi páči.

ɷCarl Ray – Coming Home* : 2017    Špecialitka pre zvedavých. Černošských spevákov v typicky belošskom bluegrasse sme zatiaľ toľko neznamenali. Čo obe populácie spája je gospel. Tak si aj Carl spomenul na svoj kovbojský klobúk a svojím mäkkým hlasom cvičeným v iných štýloch nám zaspieval vybrané gospelové songy s pomocou kvalitných hráčov. Darrin Vincent (bass), Seth Taylor (guitar and mandolin), BJ Cherryholmes (fiddle), Josh Swift (reso-guitar), Jesse Baker (banjo), and Tim Crouch (fiddle). Old Rugged Cross s ním spieva Rhonda Vincent a idú zimomriavky. Aj Carlova mama je tuším spokojná.

Obrazom: John the Cow tento týždeň živo na FB. S touto zostavou už hrali predtým akustickú hodinku cez facebook, tento posledný záznam má aj dobrý zvuk. John stačil zbadať, že v on-line komentári sa prihlásili aj diváci z Češka (Helena, Zdeněk) a zažartoval: tam sa nám páčilo, ideme! Viď od pozície 12:40. Teraz len prejsť ku skutkom.   ps. Ak sa vám koncertík páčil, prispejte hudobníkom pár dolármi cez paypal či venmo, linky sú uvedené (dá sa aj v kč lebo Eur).  Osobitne ma baví Johnovo majstrovstvo v hre na basu, počúval by som iba kvôli nej.

Michal Hromčík, Moravské Lieskové