You Can’t Walk All Over Me / Heartstrings / Rusty Old American Dream / Going Down Hard / Tell Me Darlin’ / Mindbender / Fences / How Blue / Give God The Power / Where Are You Tonight, I Wonder / Blue Mandolin / Only Here For A Little While

Mike Harris (guitar, lead & harmony vocals), Lisa Harris (bass, harmony vocals), Josh Harris (banjo, Dobro & harmony vocals), Brianna Harris (fiddle; harmony vocals), Sarah Harris (mandolin, lead & harmony vocals) a hosté / (Orange Blossom Records, LLC) / http://www.trinityriverband.com

Na skupinu Trinity River Band mě před pár lety upozornil jeden můj holandský známý a nedlouho na to se mi do rukou dostalo jejich album Today Don’t Look Like Rain. Psal se rok 2013 a bylo už v pořadí jejich páté. A musím říct, že mě velmi zaujalo. Na to, že tato kapela začala svoje první vystoupení organizovat někdy v roce 2008 na různých lokálních akcích a v kostelech, to byl velmi slušný výkon. A tak jsem tuto partu zařadil mezi svoje oblíbené kapely a díky Bohu, každý rok do mé sbírky přibylo od nich nové album. A v roce 2014 to byly dokonce projekty dva, pokud počítám i jejich vánoční kolekci.

A je tady rok 2015 a mám tu čest představit vám rodinnou skupinu Trinity River Band z Floridy. Jejím lídrem, sólovým zpěvákem a kytaristou je otec Mike Harris, kterému sekunduje a udává rytmus s kontrabasem jeho něžnější polovička Lisa. Mají velmi talentované děti a tento jejich talent dokázali přetavit do jedinečné kombinace harmonií, skvělých instrumentálních výkonů, vystoupení a písničkářství. Starší dcera Sarah hraje na mandolínu a její sólový zpěv je úžasný a nezaměnitelný. Právě díky svému hlasu byla dvakrát nominovaná na Zpěvačku roku v IBMA. Její mladší sestra Brianna zatím neoplývá tak sytým hlasem, ale také dává do zpěvu srdce a kromě toho hraje na housle. A doplňuje je bratr Josh, díky kterému má kapela zvuk banja a dobra. A společně jsou rodina a společně dosahují úspěch. Sára to ohodnotila slovy: „Před sedmi, osmi roky jsme si tento úspěch neuměli vůbec představit. Když jsme začali hrát bluegrass jako rodina, nikdy jsme neměli velké vize a sny. To, že jsme tam, kde jsme, je úžasná zkušenost, úžasná věc, a je požehnáním dělat to společně jako rodina.“

Takže nasaďte si klobouky, nastartujte motory, čeká nás exkluzivní bluegrassová jízda. I tak bych mohl jednoduše ohodnotit nejnovější album od Trinity River Bandu s názvem Heartstrings. Jenže kde bych měl začít? Aha, opět použiji slova zpěvačky Sarah Harris: „Heartstrings jsou sbírkou všech našich hudebních souvislostí a vlivů. Je to nejpravdivější reprezentace toho, co jsme. Mnohem větší, než na kterémkoli albu, které jsme kdy natočili.“ S tím se dá jednoduše souhlasit. Jen doplním, že navzdory tomu jde o velmi silně poslouchatelnou symbiózu, která vrcholí v jednom celku.

Album začíná rychlou odpichovkou You Can’t Walk All Over Me. Ale kapela svoje mistrovství ukazuje zejména v srdcervoucích pomalých skladbách, kterých se tady vyskytuje poměrně dost. Pilotním singlem byla titulní píseň Heartstrings. Je jakýmsi vyznáním celé kapely, kde se zpívá: „Mandolína a kytara, banjo a basa, housle a dobro možná vypadají jako nástroje, na které hrajeme. Ale hluboko v nitru je speciální místo, kde melodie dostává křídla. Každý akord a každý verš, všechny rytmy a všechny rýmy přicházejí ze strun srdce.“

Dalším povšimnutí hodným slaďákem je skladba Going Down Hard a nemohu nezmínit Fences, duet Sáry s hostujícím zpěvákem country Marty Rybonem. Marty prý už delší dobu toužil nazpívat společně se Sárou nějakou píseň a když se kapele nabídla tato od Brink Brinkmana a Dale Pyatta, neváhali a dali se s tímto veteránem pódií dohromady. Dalším hostem, kterého můžeme na albu slyšet, je banjista Mark Johnson. Ten do nahrávky Tell Me Darlin’ vložil své pozoruhodné clawhammerové banjo. Trinity River Band má silné gospelové pozadí. Navzdory tomu se tady moc křesťanských skladeb nenachází, ale naštěstí to zachraňuje sesterský duet v písni Give God The Power a vícehlasé grassově-gospelové zpracování skladby Only Here For A Little While od Billyho Deana. Láska kapely k irsko-keltským melodiím a folku se objevuje v nahrávce Where Are You Tonight, I Wonder. Původní verzi této písně si můžeme poslechnout na albu z roku 1987 Dublin Lady od Manuse Lunnyho a Andyho M. Stewarta.

Dávám palec nahoru tomuto nejnovějšímu kousku Trinity River Bandu. Je zde rozmanitost a přitom síla v každé jednotlivé písni. Setkáváme se tady nejen s převzatými kousky, ale i s autorskou originalitou. Přeji dobrou chuť.