ɷDarin and Brooke Aldridge – Inner Journey : 18.10. Vyzrálé album, není divu, Brooke je opakovaně oceňovanou zpěvačkou roku. Hlubší písně, moderní zvuk v pár skvělých předělávkách, uslyšíme lap steel, případně i steelku v country-rockové klasice Teach Your Children od CSNY. Taky mají u mě mega plus, že připomněli skvělou melodii i text dřívějšího hitu Nanci Griffith o těžkém životě zemědělce – Trouble In The Fields, někteří známe i výbornou verzi od Maury O’Connel s Belou, Jerrym, Russem a celou bandou superpickerů. Skvělý text doporučuju k přečtení. Jinak si začínám ještě víc cenit toho, že jsem si s Brooke, Darinem a s Johnem mohl v hotelu v Praze zazpívat.

ɷWestbound Situation – Pilot : 4.11.   Na scénu přichází nový pojem – chambergrass: blends the precision of classical chamber music, the rhythmic drive of bluegrass and the colorful expression of jazz into a new style of chamber music. Housle, cello, basa a banjo. Občas i kytara, na kterou mimochodem hrají všichni členové protivně dobře. Parádička pro náročné. Mrkněme na perkusivní řádění smyčců ve druhé půlce skladby Calories. Nápadité kompozice i odvážné improvizace připomínají přelomové album Telluride Sessions špiček tehdejší akustické scény. Je tady mnohem víc toho komorního obsahu, ale pár modrých prvků se taky najde, i scruggsovské licky a G-run.

ɷRonnie Bowman – Ronnie Bowman : 8.11.  Toto dnes vydané album bylo podle některých zdrojů nahrané už před pár lety. Ronnie by mohl sekat úspěšná countryová alba jako na běžícím pásu, budiž mu ke cti, že nám přináší album převážně bluegrassové. Seznam muzikantů je úctyhodný sám o osobě. Wyatt Rice, Dan Tyminski, Del McCoury, Aubrey Haynie, Stuart Duncan, Rob McCoury, Scott Vestal, Dennis Crouch, Barry Bales, John Jarvis, Mike Johnson, Rob Ickes a další. I stokrát provařená klasika Hitparade Of Love od Ronnieho zní svěže a dokonale. Stejně tak nás potěší další klasické songy jako Matterhorn nebo Love Of The Mountains. Nakonec letos jsme od Ronnieho už dost nové práce slyšeli, výborné písně pod hlavičkou Band Of Ruhks nebo The Likely Culprits jsme tu zmiňovali v září. Ve všech případech skvělá muzika.

S Ronniem mám osobní minipříběh, o který se můžu podělit. V Praze v rámci mezinárodně obsazeného festivalu InterCountry v roce 1988 vystupovala i zpěvačka Kathy Mattea se svou kapelou. O přestávce jsem měl štěstí  a za dveřmi vedoucími ze zákulisí na dvůr Sportovní haly jsem našel mladého kytaristu z její kapely, seděl tam s kytarou a něco si přehrával. To byla dobrá příležitost s ním promluvit. Když přišla řeč na oblíbené kytaristy, chlapík mi ukázal pár licků od Tonyho Rice, který byl i jeho oblíbeným hráčem. Trochu jsem si mezi řečí postěžoval, že to u nás máme s dobrými nástroji a strunami a pod. těžké. Když jsme se loučili, vytáhl z futrálu a daroval mi sadu strun Daddario Acoustic. O chvíli později jsem se ptal Ireny Silence Přibylové, znalkyně tehdejší americké scény, na jméno tohoto mladíka, které jsem při koncertě přeslechl. Podle ní to byl Ronnie Bowman. Výborné druhé hlasy, výborná kytara – tak mi zůstane v paměti z toho pražského setkání. Disclaimer: existuje jistá možnost, že jsme si já nebo Silence to jméno nesprávně zapamatovali. Mohl by to být taky Robert Bowlin, jméno zní podobně a když jsem to s Irenou minulý měsíc konzultoval, už neví. Zkusil jsem s pomocí všech možných webových zdrojů Bowlina nebo Bowmana v souvislosti s pražským koncertem potvrdit nebo vyloučit, ale bezvýsledně. Pro Bowlina mluví to, že prokazatelně v kapele Kathy Mattea působil a hraje na pár jejích albech, nejen na kytaru. Pro Bowmana zase to, že si pamatuju kluka se světlejšími/hnědými vlasy a Bowlin je tmavší. Bowman v té době ještě nehrál s Lonesome River Bandem a klidně se mohlo stát, že si jej jako schopného mladého a zrovna volného sidemana Kathy na kšeft do Prahy vzala. Každopádně bez ohledu na jméno – ten příběh je přátelé pravdivý a kdo z nás Ronnieho první potká, může se jej zeptat, jestli byl někdy s Kathy v Praze.

ɷJim and Lynna Woolsey – Long Ago*: duben 2019   Album z jara vyplulo až dnes do pozornosti našeho radaru. Milé a plné velmi stravitelných písní. Jim je zpěvák s příjemně zastřeným hlasem, kytarista a autor všech písní na albu, Lynna zpívá a oba jsou z Indiany. Ve studiu řada známých jmen, např.  Randy Kohrs, Clay Hess, Tim Crouch.

ɷVarious Artists – A Very Joyful Bluegrass Christmas : 15.11. Další album nových verzí vánočních písní v podání sestavy špičkových pickerů – viz odkaz. Ronnie Bowman tu taky něco má.

ɷTim Stafford & Barry Ricks – Who Needs Mistletoe : 1.11. EP – čtyři nové písně s vánoční tématikou. Bezva slogan z titulní písně: kdo potřebuje jmelí, když má vedle sebe bezva děvče?