Měli jsme s pány dohodu: ke příležitosti mého stého příspěvku pro tento blog připraví Seldomáci nové album. A je to tady!

ɷSeldom Scene – Changes : 7.6. Na banjo nový člen Ron Stewart, který nahrazuje Bena Eldridge, posledního původního člena. Ben hrál ještě před pěti lety na minulém albu, pak odešel do důchodu. Ron je ovšem vynikající nástupce. Ve dnešní sestavě nejdéle sloužícím členem asi bude teď Lou Reid, který původně do kapely přišel, aby nahradil kytaristu Phila Rosenthala. Později po pauze, kdy hrál s Vince Gillem, byl povolán znovu, když zemřel John Duffey a kapela potřebovala špičkového mandolíňáka s výrazným tenorem a mohla sáhnout po už ověřeném machrovi. Proto snad nese album název Changes, symbolizuje mimo jiné organicky a kompletně završenou obměnu původní sestavy, přičemž ta současná drží úroveň a styl převzatý od zakládajících členů.

Výběr písní pro nové album měl speciální zaměření – písně výrazných autorů ze 60. a 70. let, obohacené o seldomácké kvality – vícehlasy a širší aranže. Zazní i jedna – Sweet Baby James, která v Seldomácké verzi známe z jejich debutového alba Act 1, dodnes považovaného za nejvlivnější album v historii moderního bluegrassu. Písně na novém albu nám stejně většinou budou známé – řada z nich se do naších uší dávno dostala i v českých verzích: Tomáš Linka a Fešáci – Čím jezdí láska (původně Gordon Lightfoot), Petr Rezek – Modrá zem (od Harryho Nilssena). Titulní silnou milostnou píseň Changes napsal Phil Ochs a nazpívali ji po něm od 60tých let do dneška desítky zpěváků – počínaje jmény jako Pete Seeger, John Denver, Joan Baez a zřejmě zdaleka nekonče Lady Gaga nebo Pearl Jam nedávno.  Až se divím, že jsem českou verzi neobjevil, když ta melodie je tak povědomá.  Seven Bridges Road má i v pomalé verzi sílu. Můj oblíbený kousek je rychlá Pack Up Your Sorrows, ostatně Lou Reid je můj oblíbený hlas celkem v čemkoliv.

(Pozn. Uvedený odkaz na tomto serveru někdy otevirá zacykleně reklamy, dá se obejít tím, že kliknete vedle Artist: na The Seldom Scene, vystoupíte u úroveň výš na souhrnnou stránku kapely. Tu kliknete na příslušné album, to pak už po kliknutí na píseň hraje. Alternativou bez manévrů je Spotify).

ɷAli Shumate – Every Bit of Me : 7.6.  Ali je výborná zpěvačka, producentkou alba je další zpěvačka Donna Ulisse a obě dámy jsou podepsány jako spoluautorky pod skoro všemi písněmi. Ve studiové kapele hrají Cody Kilby, Justin Moses, Rob Ickes, na banjo Greg Davis. To slibuje výborný poslech. První singl alba Jezebel je pěkně hybný. Ali má jinak pro živá vystoupení vlastní kapelu z mladších talentů.

ɷCedar Hill – Grandpa Built A Church House : 16.5. Příjemná a zkušená tradiční kapela z Missouri, výborný výkon po všech stránkách.

Ps. Děkuji redakci za trpělivou spolupráci a čtenářům za občasné přátelské reakce. Obrázek k jubilejní číslovce nemá žádný dodatečný podtext.