Rovných 30 let od vydání debutového alba doputovali Poutníci k zásadní kompilaci. Označení sezón 1983 – 1991 za „zlatou éru“ rozhodně nijak nesnižuje předchozí či následující působení kapely, ale vystihuje mimořádnou porci úspěšných písniček z té doby. Robert Křesťan sestavil toto dvojalbum jako kombinaci dvou kompletních alb a mohutného počtu bonusů.

Alba Poutníci (1987) a Chromí koně (1990) do celkového počtu téměř padesátky skladeb doplňují ukázky z anglicky zpívaných elpíček, závěrečného koncertního „sbohem“, ale také na singlech, výběrech a kazetách roztroušené zajímavosti. Mnohé z toho není už velice dlouho ke koupi, leccos se v CD a digitálním formátu objevuje vůbec poprvé. Nový remastering z původních pásů zaručuje maximální posluchačský zážitek.

Trampské, folkové a country zkušenosti se tu ve správnou chvíli potkaly s netradičním instrumentářem, propojujícím kytary, banja a mandolíny se saxofony a velebné americké lidovky s rockovými předlohami typu Heavy Horses od britských Jethro Tull. S výsledným moderním bluegrassem udělali Poutníci zaslouženě díru do světa, včetně pozoruhodného ohlasu v USA. Středobodem jsou však původní písničky, z nichž Panenka je kultovní, ale jen jednou ukázkou z desítek dalších nezapomenutelných. Jmenujme alespoň Pojďme se napít, Napsal jsem jméno svý na zdi, Až uslyším hvízdání nebo Hotel Hillary za všechny. Křesťanův sugestivní chraplák a výborné texty, přínosné písňové autorství hned několika členů kapely, spolehlivé vícehlasy i nepochybný instrumentální kumšt až osmihlavé party zdobí tuto kompilaci.

CD1: Panenka / Až uslyším hvízdání / Napsal jsem jméno svý na zdi / Telegrafní cesta (Telegraph Road) / Skotská sukně / Všem Kryštofům Kolumbům / Návrat / Vzor 63 / Blues o touze létat (Try Me One More Time / Jezdci / Podobenství o náramcích / … a o mužským štěstí (Admirál Nelson) / Smích i pláč / Corrida / Komu mám lhát / Máš jen svůj plán / Město (I Wouldn´t Live In New York City) / Deset korun (Why You Been Gone So Long) / Točkolotoč (Gypsy Merry-Go-Round) / Ukolébavka pro milenku / Sláva / Newgrass Part No. 1 / Toulky modrou trávou / Pocta Davidovi

CD2: Skočná / Hvězdy / Zdálo se mně, zdálo / Hotel Hillary (Vladimírovi) / Víla / Pochod usmiřovačů / Z brněnského venkova / Pojďme se napít / Jako pár chromejch koní / Tažní koně (Heavy Horses) / Nadějí / Pochod panenek / Wayfaring Stranger / Revelation / Wild Horses / Karel´s Strap / Rain And Snow / Mule Skinner Blues / Amazing Grace / Monkey Mountain Breakdown / Slavkov / Krásná Barakuda (Killer Barracuda) / Apropos, country (You´re Not A Drop In The Bucket)

Album vychází 17. března 2017

Další informace a ukázky zde

Zdroj: Supraphon a.s.