ɷLonesome River Band – Outside Looking In : 24.5. Prostě výborné nové album od výborné kapely. Recenzi měl už měsíc před vydáním Broadway World. Písně jsou podpořené perkusemi, staromilci to odsoudí nebo vypnou, my ostatní to oceníme jako plnější zvuk kapely nebo si zvykneme. Pár písní v bluegrassovém formátu, tříčtvrťák Little Mangolia = můj oblíbený kousek, pár modernějších, jedna předělaná Knopflerovka, jedna instrumentálka. Legendární banjista a kapelník Sammy Shelor sází výborné nápady strojově přesně, ostatní zaváleli taky skvěle. Kdo chce vidět živý  a čerstvý výkon aktuálního LRB, najde jej v záznamu prvomájového koncertu ze Station inn – viz facebook nebo můj příspěvek zde z 3.5.

ɷAlan Bibey & Grasstowne – Gonna Rise and Shine : 24. 5. Gospelové album špičkové kapely. Alan Bibey – lead vocals and mandolin, Zak McLamb – bass, Laura Orshaw – vocals and fiddle, Tony Watt – guitar and vocals, Justin Jenkins – banjo. Čisťoučký bluegrass, krásné zpěvy, Justinovo zvonivé banjo – to samo by stačilo jako důvod k poslechu. Materiál je gospelový, muzika výborná bez ohledu na to. Jejich předchozí alba si vedla skvěle v bluegrassových hitparádách, tohle asi taky bude. V několika věcech hraje na kytaru Ron Stewart j.h.

ɷRay Cardwell – Stand On My Own*: 24. 5. Na minulém albu v pár věcech s Rayem zpíval John Cowan, teď jsme zvědaví co Ray přináší nového. V jeho aktuální koncertní kapele hrají: Ray Cardwell – Bass and Vocals, Kelsey Crews – Banjo and vocals, David Mansfield – Fiddle and Vocals, Andy Novara – Guitar, kapela nese stejné jméno jako jejich předchozí album – Tennessee Moon.  Na studiové nahrávce se navíc podíleli ještě  Danny Roberts – Mandolin, Kenny Smith – Guitar, nebo taky bývalí newgrassáci Curtis Burch a Pat Flynn (současně producent alba) s kytarami, kteří hráli v NGR každý v jiné etapě a teď se poprvé sešli jako spoluhráči. Ray prokazuje svůj autorský talent, 9 z 12 písní napsal sám. Rayův hlasový rozsah je údajně 4 oktávy. Nám ostatním musí stačit dvě až tři. Jinak Ray mě s novou deskou překvapil, je to dobře výživné a newgrassové.

V červnu se mj. můžeme těšit na nové album Seldom Scene!