ɷRoxboro Connection – Making The Connection : 20.7.   Výborná klasika, banjista evidentně studoval Gene Parkera a také jeho dřívější praxe u Lost And Found je tu zřejmá. Zemité zpěvy, paráda.

ɷSpringstreet – Takin‘ The High Road : 12.10. Parádní kultivovaný projev kapely zkušených veteránů.

Jarda Žanta – Můj život na pět strun : 20.10.  TrojCDčko. Jarda se hecnul a během minulého roku a půl nahrál širokou paletu svých oblíbených skladeb a písní, které jej provázely životní dráhou muzikanta a nejsou dosud nikde zaznamenané. Počin je to úctyhodný, celkem 45 skladeb na třech CD. Úctyhodnost by neměla ale zastínit kvalitu a pestrost představené muziky. Sám to pojal jako 3 množiny – věci v akustické nebo řekněme bluegrassové sestavě, dál věci s kapelou obohacenou o bigbandové dechy a pak věci z různých luhů a hájů. Spojujícím prvkem je Jardovo skvělé a čistě zahrané banjo. Taky tu najdeme dost písní nebo instrumentálek autorských, mnohé si Jarda i zazpíval svým kultivovaným stylem. Na prvním albu hlavními muzikanti kromě Jardy jsou: Honza Zellen – kytara, Michal Cádra, mando, Jaromír Janda – housle, Václav Hroch – dobro a Dušan Zajíček – basovka. O své hudební historii i o skladbách a jejich kontextu připravil Jarda skvělý a obsáhlý doprovodný text, který je jednak obsahem bookletu a jednak je k dispozici na speciálním webu k této příležitosti – https://www.jaroslavzanta.cz/ . Oblíbených skladeb tu mám hodně. Hned ta nazvaná Úvodní je legendární hitovka v lázeňsky swingovém rytmu s dvojími houslemi, kterou Modrotisk v mladších desetiletích začínal koncerty, ta se neomrzí. Jardův styl hry čerpá z melodického stylu Alana Mundeho, má tu od něj několik kousků. Uncle Cloony Played The Banjo je prototypem tohoto stylu a skvělá melodie, ozvláštněná Jardovou rytmickou hrou na lžíce, což je v tomto kusu výsostně hudební. Oranžový expres je poctou banjové verzi Carla Jacksona, výborně tu fouká na harmoniku Míra Serbus, Jardův závěr je aranžérsky neobvyklý a přidává další body za originalitu. Swingovka převzatá od kapely Spectrum, tady pod názvem Step a se zpěvačkou, by klidně pasovala do rádia. Z druhého a třetího CD nás příjemně překvapí další stylové polohy, ve kterých Jardovo banjo organicky skvěle funguje, ať už je to reggae, náznaky popu nebo moderního jazzu. Skvěle sejmuté barvy dechů nebo bicích, písně blízké typu Mládkových sympatických naivit, vkusně zapojená flétna, to všechno dělá z tohoto počinu nevšední zážitek, ve kterém si můžeme hledat nové vrstvy a nová překvapení i při opakovaném poslechu.

ɷJared Finck – Steppin’ Into It : 17.11.  Šikovný mandolíňák a jeho vlastní skladby. Navíc dobrý výběr studiových hráčů: Cody Kilby on guitar, Andy Leftwich on fiddle, Justin Moses on banjo and Byron house on bass. J.h. na banjo taky Matt Menefee.

ɷMarty Falle – Born Again Bluegrass : 24.11.  Už třetí Martyho počin v letošním roce. Marty Falle – Songwriter, Lead and other vocals, Guitar, Jonathan Yudkin– Producer, Fiddle, Mandolin, Carl Miner – Guitar, Michael Bub – Acoustic Bass, Rob Ikes – Dobro, Matt Menefee – Banjo, Tim Carter – Banjo.

ɷBalsam Range – Kinetic Tone : 1.12.   Poprvé kapelu slyšíme s novým členem – Alan Bibey na mandolínu! Výborné zpěvy a vlastně všechno.

Tony & Wyatt Rice – Together! : duben   Z archivu David Grisman vylovil záznam úplně prvního společného vystoupení bratrů hrajících jako duo (1996). Záznam obsahuje dva večery po dvou setech, celkem 39 skladeb, dost jich druhý večer opakovali a jsou tu tedy dvakrát. V tomto odkazu se najdou dvě skladby jako ukázka, ostatní je možné si koupit.