Ve druhém lednovém týdnu se s námi tady rozloučil svým 30. příspěvkem o novinkách během přesně jednoho roku můj slovenský jmenovec. Vďaka, bratku! Snad i nadále uvidíme slovenské články od dalších přispěvatelů.

ɷBuffalo Galaxy – New Escape : 26.11.2020   Odvázaný progresivní bluegrass nebo chcete-li newgrass, debutové EP kapely. Doporučená skladba: River Run.

ɷCarolyn Eyerly – Sunny Side of Life :   6.1.   První sólo album zpěvačky, která je jinak členkou kapely Sweet Yonder. Na albu spolupracovali: Danny Knicely – mandolin, Chris Luquette – guitar,  Mike Munford – banjo, Ronnie Simpkins – bass, Ron Stewart – fiddle, Fred Travers – dobro

ɷNever Come Down – Better Late Than Never : 11.1.   Skvělá moderní kapela z Oregonu se zpěvačkou a jejich druhé album. Výborné písně i podání.

ɷJustin Moses – Fall Like Rain : 22.1. Sólová deska prominentního multi-instrumentalisty je tady! Mohl si nahrát klidně všechny nástroje sám, je machr nejen na mando, dobro a kytaru, sám si většinu věcí zazpíval příjemným tenorem, který jsme dosud neznali. Všechny skladby kromě jedné také napsal nebo je spoluautorem. Album se nálepkuje jako eklektické, Justin uplatňuje svou hráčskou univerzálnost ve více stylových podobách akustické hudby včetně jednoho úvodu s libanonským motivem. Na albu se jako hosté ukážou Justinova virtuózní manželka Sierra Hull, Justinův nedávný kapelník Dan Tyminski a celá plejáda dalších: Del McCoury, Shawn Lane, Stuart Duncan, Bryan Sutton, Cody Kilby, Barry Bales, Michael Cleveland, Jason Carter, Jerry Douglas. Čisté, precizní, lahůdkové album.

Rarita

Kdo má rád David Grisman Quintet, mohl by být zvědavý na čerstvě dostupnou raritní nahrávku. První studiové album DGQ známe z roku 1977, z různých zdrojů jsou dostupné živé nahrávky tělesa z roku 76, no a před pár dny se objevila unikátní živá nahrávka z roku 75! S Tony Ricem, Darolem Angerem a s basistou Joe Carrolem, další mandolínu hraje pozdější basista Todd Phillips. Zvuk nahrávky je poznamenaný skutečností, že jde o přepis z audio kazety, navíc nahrané se zapnutým Dolby potlačením šumu. I tak je nahrávka vcelku čistá a slyšíme, jak kluci hráli naživo už dva roky před studiovým záznamem. Formát .flac už dnes asi všechny PC přehrávače umějí, v nejhorším se dá konvertovat na mp3.

Video

Mezi slibné nové banjisty dneška patří jméno, které ještě u nás asi neznáme – Derek Vaden. Poslední 3 roky jsme jej mohli vidět u Larryho Stevensona, nastoupil po zesnulém Kennym Ingramovi. Je přesný ve scruggsově stylu a melodické prvky nebo single-string zařazuje taky nápaditě a vkusně. I další hráči – kytara, housle – jsou výteční.  I kdyby nám název sestavy The Pressure’s Mountain Boys nic neříkal, stojí video za shlédnutí kvůli muzikantům. Díky záznamu koncertu z konce prosince si na něj můžeme udělat názor. Bravurně pracuje Derek s vačkovými přelaďováky ve Flint Hill Special.