ɷGeoff Saunders – Geophonia* : 27.1.   Jeff je prominentní basista, hrál se Sierrou Hull, s rodinnou kapelou Marka OConnora, s kapelou East Nash Grass i s jazzovými sestavami. Název alba je mj. asi parafrází na basistovo křestní jméno. Na jeho debutovém a tím pádem hodně kontrabasistickém (existuje takové slovo?) albu s ním nejspíš hrají někteří z těchto: Gaven Largent, Jake Stargel, Billy Contreras, Matt Menefee, možná i ta Sierra. Lahůdka nejen pro basisty.

ɷDale Ann Bradley – Things She Couldn’t Get Over* : 5.2.  Dale Ann vloni uzavřela kapitolu se skupinou Sister Sadie a s novou sestavou nazvanou MoonRunner nahrála novou desku – spíš písňovou než čistě bluegrasovou. Skvělá práce, jak se od dámy dvakrát nominované na Grammy dá čekat. Matt Leadbetter (dobro), Kim Fox (guitar and background vocals), Ethan Burkhardt (bass) and Mike Sumner (banjo), plus special guests Michael Cleveland (fiddle) and Jim Hurst (guitar). Mě u srdce zahřála píseň L.A. International Airport – v 70. letech to byla jedna z prvních country nahrávek co jsme doma poslouchali z kazeťáku, tehdy to byla hitovka od Susan Raye. Koncentrovaná nostalgie. Nové CD je pestré, nejvíc mě chytla skladba Pearl se slokou do funky, kdo by tohle čekal od Dale Ann?

ɷDaniel Crabtree – The Way I See It : (teprve vyjde, datum neznáme) Daniel si to napsal a zazpíval. Dále hrají: Scott Vestal on banjo, Cody Kilby on guitar, Harry Clark on mandolin, Patrick McAvinue on fiddle, Gaven Largent on reso-guitar. Jednu chvíli jsem si myslel, že je na obalu alba Martin Mikuláš, tomu to taky v klobouku sluší.

Čestné uznání

ɷAlan Sibley & Anthony Howell – Time To Pick* : 1.12.2020   Alan je mandolinista, Anthony jeho žák na banjo a kytaru. Sestavu doplňuje basista a v jedné skladbě houslistka. Zajímavější z toho je kytara a banjo, mladík předčil svého učitele.

Zánovní

ɷDamn Tall Buildings – Don’t Look Down : 2019  Progresivní kapela s výborným novátorským banjistou, seznamte se: Jordan Alleman, toho stojí za to sledovat. Něco málo jim tam bubnoval Sean Trischka. Moje oblíbená skladba je Evan – skvělý groove, zpěv basistky, hluboké banjo.

Soutěž kapel

Virtuální soutěž bluegrassových a akustických roots kapel, o které jsme psali v prosinci, uzavřela přihlášky. Přihlášených je 25 kapel, tuším samých amerických. Někteří nedodrželi pravidlo předložit nahrávku natočenou živě a nově od vyhlášení soutěže, asi je nechali v soutěži ať facebookoví diváci posoudí i tak. Na videa, která kapely předložily s přihláškou, můžeme mrknout tady a tipnout si, jestli by i některé naše kapely obstály v tomto vzorku. Je to pestrá směsice – od amatérů přes rodinné sestavy, profíky co jezdí festivaly a točí desky, až po zajímavé úlety, udělejte si úsudek sami. Taky můžeme své favorizované kapele poslat každý den jeden hlas.

ST