Letošní předčasné léto přináší pár zajímavých nových nahrávek. Asi nejzajímavější je ta, co aktuálně vydávají McCouryovci.

Del je jedním z výrazných tradičních hlasů dnešního bluegrassu. Název alba parafrázuje jeho první album natočené doma ve sklepě před 50 lety, jak se dočteme v novém článku časopisu Rolling Stone. Dela byste těžko označili za modernistu, takže když článek mluví o jím přinášených nových prvcích, znamená to na jednu stranu, že Del je pevně zakotvený ve stylu, který poslouchá celý život – v tradičním BG, ale současně si uvědomuje a praktikuje nutnost udržovat kvůli publiku repertoár své kapely pestrý. Možná si i na předchozích albech vybavíme silné songy, které nejsou totálně předvídatelnými popěvky, mají působivou náladu a hudebně gradují. Např. jednou takovou je I Need More Time, nebo tady živá verze téhož. A vedle ní na stejném albu (Streets Of Baltimore, 2013) třeba půvabná tříakordovka Big Blue Raindrops. Tyto dvě si z poslední doby od McCouryovců pouštím nejvíc.

Na novém albu hned v úvodní písni Hot Wired naznačí lehce zkreslená elektrická kytara, že staromilectví nebo purismus se tady nepřehání.  I piano v pomalejších country swingovkách do celkového zvuku kapely pasuje dobře. A celkově jsou písně a jejich provedené svěží – od té první pecky až po záverečnou I Fell In Love s unisono zpívanými frázemi v refrénu, do kterých se zapojí celá kapela. Ze všech nástrojů nejvíce perlí vynikající Ronnieho mandolína. Celé album stáhnete tady.

Z dalších novinek byste možná chtěli poslechnout ještě:

Junior Sisk – Brand New Shade Of Blue. Junior rozpustil léta fungujicí kapelu Ramblers Choice a pustil se do muziky s novými pickery. Ale bluegrass je stejně kvalitní jako předtím. Další nahrávající muzikanti byli: Justin Moses is on banjo, with Ashby Frank on mandolin, Jason Carter on fiddle, and Mark Fain on bass, Tom Jutz handles the guitar. I když asi od natočení se sestava mění poté co všeuměla Justina (nedávno oženěného se Sierrou Hull) ulovili Blue Highway pro pozici dobristy (sic!).

Peter Rowan – Carter Stanley’s Eyes. Staré songy krásně provedené, z větší části související nějakým způsobem s bratry Stanleyovými a skládající poctu jejich přínosu a vlivu na náš oblíbený hudební styl.  Včetně Let Me Love You One More Time – mojí oblíbené z úžasného podání Hot Rize. Kromě Rowana nahrávali členové Rowanovy BG kapely: Blaine Sprouse on fiddle and vocals, Chris Henry on mandolin and vocals and Paul Knight on acoustic bass. A několik hostujících muzikantů: lead guitarist Jack Lawrence; mandolinist/vocalist Don Rigsby, guitarist/vocalist Tim O’Brien, percussionist Jamie Oldaker; banjoist/guitarist/vocalist Patrick Sauber. Ps. Jednu píseň z alba budu příště při přehrávání asi přeskakovat kvůli třesoucímu falsetu, ale to jen hodnotím můj osobní pocit, ne píseň nebo zpěváka.

Michal Hromčík, Brno