ɷEthan Setiawan Band – Live at Club Passim : 4.9.  Mandolinista z Bostonu s menom z Indonézie a skvelé muzikantstvo. Obrazom pozrime skladbu Frigidné eurá, s Tonym Trischkom ako hosťom.

ɷDavid Grier Band – Another Nashville Night* : 8.9.    Vychýrená gitara Davidova a zopár razy aj spev, ďalej Casey Campbell – mandolin, Dennis Crouch – bass, Stuart Duncan – fiddle/vocals, Cory Walker – banjo. Aj v notorických tradičných témach nie je nuda, muzikanti ich obohatili o melodické napätie a odvážne odbočky. Pozrime na Foggy Mountain Special.

ɷJordan Tice –  Motivational Speakeasy : 25.9.   Jordy sám s gitarou a vlastnými piesňami. Skvelé aranžérske a štylistické nápady, prevažne fingerpickig, dokonalý prednes. Aj jeden bard z Ostravy, čo vie dobré piesne a fingerpicking, má nový album.

ɷJeff Picker – With the Bass in Mind : 9.10.   Že majú v Nashville kopec schopných pickerov je známa vec. Tento váľa na kontrabase. Debutový album basistu rozkročeného medzi jazzom a bluegrassom. Ďalší skvelí pickeri na albume sú Jake Stargel: Guitar, Mike Barnett: Fiddle, Dominick Leslie: Mandolin, Octave Mandolin, Cory Walker: Banjo vo dvoch skladbách. Od prvých taktov poznáme, kto je tu primáš.

ɷThe Sharp Flatpickers – Sundrops On The Water – Reflections : 30.10.   Lee Kotick je gitarista z Floridy, na album si dohovoril ostrých chalanov:  Gaven Largent on reso-guitar, Bryan McDowell on fiddle, Geoff Saunders on bass, Jake Stargel on guitar, Cory Walker on banjo, and Jarrod Walker on mandolin. Mark Schatz – bass. Ako spievajúci hostia sa objavujú: Claire Lynch, Ronnie Bowman, Mallory Eagle, Forrest O’Connor, Kate Lee O’Connor. Pekné nám pripomenú skladby spájané s  Tonym Ricom (…ricom picom, poznáte to) v skladbách, Keep The Lamp On Sadie, EMD, 16…16, aj keď Tonyho tu  nikto nekopíruje.

ɷThe Dillards – Old Road New Again* : 20.11.   Rodney Dillard je skvelý spevák a teraz už jediný pôvodný člen legendárnej kapely. Stále mu to spieva, vystupuje a vydáva albumy pod vlastným menom, teraz došlo na novinku pod názvom kapely. Podporiť ho prišli hostia, kamaráti čo sú tiež dávno legendami: Don Henley, Herb Pedersen, Bernie Leadon, Ricky Skaggs, Sharon and Cheryl White, Sam Bush. Aranže aj piesne sú pestré a moderné, podobne ako v 60. rokoch, keď boli Dillardi vzorom kombinácie bluegrassu a folk-rocku. A aj tu hrá na banjo Cory Walker, už sme ho v tomto článku mali trikrát, žiadaný picker!

ɷVarious artists (Thompson Guitar artists) – Hand Made To Hand Played* : December 2019     Album venované vlani zomretému výrobcovi gitar. Molly Tuttle, Billy Strings, Chris Luquette, Trey Hensley, Peter Rowan, Laurie Lewis, Tim Stafford, Claire Lynch, Tim May  a d. Nie je to len o gitarách, aj banjo, mandolíny, husle a kapelové aranžmány tu nájdeme.

ɷScroggins & Rose – Curios :   26.6.   Tristana Scrogginsa ako mandolinistu už sme tu spomínali, na husle hrá klasicky školená Alisa Rose. Pekné inštrumentálne duetá, pokročilý kontrapunkt oboch nástrojov. Ide o ich druhý album, na prvom nájdeme spoločné improvizácie nielen na bluegrassové témy ale aj na Paganiniho Capricio č. 24, čo už je majstrovský kúsok.

*Sierra a Molly vedia špičkovo aj punk-rock (6:10) aj Salt Creek.

*Sturgill so superkapelou naživo vo Station Inn

*Punchovo bratstvo máme najradšej keď s veľkým nadhľadom hrajú a spievajú tradičné piesne. Ahoy!