ɷWilliamson Branch – Classy. Sassy. Bluegrassy. : 25.10.   Jak naznačuje název, je to classy – vysoká třída. Tři sestry (nikoliv punkové) doplňuje bratr, táta a máma a jsou to profíci. O minulém albu této rodinné kapely jsme tu psali loni v létě, nemělo by nás překvapit, že i přes jeden pořád dětsky znějící hlas to zní dokonale.

ɷDonna Ulisse – Time For Love : 1.11.  Donna vydává už 11. album pod vlastním jménem. Je skvělá zpěvačka a autorka písní, o tom nás dostatečně přesvědčí seznam písní, které od ní natočily další veleznámá jména. Snad to není jen můj pocit, že nové album je o kus chutnější než ty předešlá, je v tom víc bluegrassu než jen bluegrassové nástroje. Možná se projevuje zkušenost Donny s produkováním desek pro jiné umělce, vyšší vkus, přesnější představa o výsledku. Album bude stát za opakovaný poslech. Některé písně jsou hitovky, mě třeba chytila hned Seven Lonely Days – asi za to může i fešná akustická konstanta (cimrmanisti vědí) „bů-hůhůhů“ a zdvih o tón do poslední sloky. Donna nás svým podmanivým hlasem utáhne i na výborné pomalé písně. Jména dalších muzikantů nového alba zatím k dispozici nemáme, snad se objeví s první recenzí.

ɷThe Chigger Hill Boys & Terri – Songs Like Those For Days Like These : 1.11.   Čistě, poklidně a docela tradičně, jak to jejich písním sluší. Kromě členů kapelu je tady posilou Andy Leftwich na housle. První singl nám dávají ve dvou verzích – delší pro album a kratší pro rádia.  Zpěvačka Terri Argot Gore nás pohladí tím přirozeným horalským sopránem, připomíná třeba mladou Dolly Parton.

ɷTrack 145 – Will I Ever Know: srpen / 8.11.  Velmi schopná mladá (převážně) sestava s 19letou zpěvačkou Audrey Smith. Promo k tomu říká: traditional, progressive, and gospel bluegrass songs as well as “grassed up” pop songs. Místy to je trochu neučesané, ale odvaha vydat se v instrumentálních sólech i k jiným prvkům než k těm co jsou „nejblíž na horní polici“ se cení, časem se to usadí.

ɷThe Farm Hands – Memories of Home : 8.11. (první píseň necelá) Po všech zpěvačkách konečně nějací chlapi. O minulé desce jsme psali vloni v září. Jedna z hlavních deviz kapely – výborný zpěvák Daryl Mosley je na tomto albu kapely naposledy a jen ve třech písních jako lead, nedávno ohlásil odchod. I další členové zpívají dobře, ale Daryl je nadprůměrný hlas. Budeme sledovat, odkud se znovu ozve.

Pro Edu a další příznivce kytaristy Jakea Workmana zatím jen částečná zpráva: už víme název alba i termín vydání za 3 týdny. Z nahrávek jsou zatím ke slyšení jen minutové ukázky. Jake Workman – Landmark : 22.11.