Roll Big River / Wilma Walker / Calling All Her Children Home / Weep and Cry / I’d Just Be Fool Enough / Big Eight Wheeler / You, You, You / Evening Prayer Blues / Reasons Why / I Told Them All About You / Captain / Americana

Doyle Lawson (mandolín, vocals), Josh Swift (dobro, vocals), Joe Dean (banjo, vocals), Dustin Pyrtle (guitar, vocals), Eli Johnston (bass, vocals), Stephen Burwell (fiddle) / (Mountain Home Music Company ‎– MH15732)

Komu se nelení, tomu se zelení. Tedy někomu i šediví, případně i vypadávají vlasy anebo roste dlouhá brada. Toto určitě platí pro člověka, kterého je potřeba představit opravdu jen bluegrassovému analfabetovi a barbarovi. Ještě se ani pořádně do kůže nevsákly pocity z alb Open Carefully, Message Inside a Standing Tall and Tough, které nahrál s různými formacemi v roce 2014, a už máme na stole naservírovaný nový výživně-doplňkový pokrm z jeho dílny. Ano, Doyle Lawson opět shromáždil chlapce ze své kapely Quicksilver a na konto alb si připsal další čárku. Kolikátou už? Možná neví ani sám.

Album In Session je opět kolekcí skladeb, které splňují vysoké standardy, které Doyle klade na svoji produkci. Délka jednotlivých dvanácti písní není příliš velká. Vždyť jenom tři přesahují tři minuty a celková délka alba je o trochu víc než 33 minut. Navzdory menší kvantitě se ale neztrácí kvalita, ve které je ke slyšení úžasná kombinace vynikajících vokálů, nástrojů a harmonií. O sólové zpěvy se tady podělili tři členové formace – Dustin Pyrtle, Eli Johnston i samotný Lawson. Úvodní skladbou je píseň Roll Big River, která má klasický začátek s našlápnutým banjem a v podstatě všichni hudebníci tady dokazují vysokou úroveň při rychlých sólech. O trochu zajímavěji vyznívá druhá věc na desce Wilma Walker, kde se v tradičním příběhu chlapíka, jenž se až neuvěřitelně žene do manželství s Wilmou, střídá v instrumentálních sólech dobro s ostatními nástroji. Pro mě osobně je nejpůsobivější jižanská balada Calling All Her Children Home nahraná s příjemnou precizností a sléváním nástrojů do jednoho nádherného proudu emocí. Tradičněji než tradičně působí písně od Charlieho Monroea Weep and Cry anebo Reason Why a také country hit z padesátých roků You, You, You. Velmi zajímavá je instrumentálka z pera Billa Monroea Evening Prayer Blues s aranžmá od Lawsona. Skvělé vokály celého seskupení provází v pohodové skladbě I Told Them All About You. Album uzavírá moderní zpracování písně od Moe Bandyho Americana.

Celkově se deska velmi dobře poslouchá, třebaže se Lawson trochu stáhl z používaní perkusí, které jsme mohli slyšet na jeho předchozích projektech. Určitě je to příjemná novinka, která potěší fanoušky tohoto seskupení a nikoho neurazí. Jen mi tam chybí silná vokální gospelová skladba.