To není „na holku dobrý“, to je FAKT dobrý. První sólové album banjistky, která má hedvábný tón a vytříbený vlastní styl přesahující hranice bluegrassu. CD vyjde koncem září, poslouchejme hned. Seznamte se: Gina!

Není to blesk z jasného nebe, jméno jsme mohli zaznamenat jako novou členku kapely Chrise Jonese The Night Drivers. Nahradila na banjovém postu Lubereckiho a hraje tedy i na poslední desce kapely. Předtím hrála s kapelami lokálními, kde se naučila hodně. Kdo chce, může hledat i dál v historii, mně to jméno a její banjová hra padly do očka i ouška při poslechu extra talentované mladé kapely Bud’s Collective tak dva roky zpátky. Mandolinový talent Jack Dunlap je zřejmý borec po pár taktech poslechu, jeho bratr jako hlavní zpěvák a kytarista Buddy Dunlap je taky výborný. Gina tady měla vysokou laťku a držela ji dobře. I tady slyšíte kousek banja a hned víte: další jasný talent. Máme možnost poslechnout nejen první desku Dunlapů s Ginou, ale taky jejich ne úplně tradiční vánoční album a nakonec i nové CD Three (třetí a zároveň ve třech), které letos v létě kluci vydali už bez banja/Giny. Něco výživného od Budova kolektivu a teda i Gina v pohyblivém obrázku se najde na YT.

No a to nové album: stylově pestrý a moderní převážně nový materiál, mezitím i pár swingových písní a jedna skoro jazzová, dvakrát i liché takty. Jiný než skvělý zvuk se tady nečeká. Produkoval Doyle Lawson pro label Mountain Home. Na basu známé jméno Marshal Wilborn, na kytaru další výborný hráč Chris Luquette. Na housle její sestra Malia Furtado, pak několik dalších Furtadů a Dunlapů a další řada jmen z okruhu „family and friends“. Občas přinesou i zvukové barvy nástrojů méně obvyklých na BG deskách – marimbu, violončelo, buzuki. A Gina zpívá! Snad s vydáním alba bude k dispozici víc informací o ostatních muzikantech na albu. Šťastné poslouchání!

Mimo pořadí pár dalších hodně zajímavých novinek co vyšly nebo brzo vyjdou: Doyle Lawson & Quicksilver – Life Is a Story. Legendární nezmar Doyle s věčně proměnlivou sestavou, novým materiálem a soudobými texty. Tim Stafford – Acoustic Guitar, 18 cuts, 13 original instrumentals, 10 solo guitar, 5 duets, 2 trios, 1 vocal… FEATURING: Stuart Duncan, Adam Steffey, Tim Shelton… Expected release date: Sept. 14, 2017. The Grascals – Before BreakfastJerry Salley – Front Porch Philosophy, mj. s hezkými stylovými hudebními citáty v tématické písni The Night Flatt & Scruggs Played Carnegie Hall.

Michal Hromčík, Brno, 2. 9. 2017