ɷThe Mosley Brothers – The Mosley Brothers: 3.8. První ze dvou kapel z Pensylvánie mě přesvědčila hned prvním mandolínových sólem a sevřenými trohlasy. Banjo a kytara nijak nezaostávají, výborná banda.  Hlavními bratry jsou Jacob Mosley – mandolin, vocal a Joey Mosley – guitar, vocal. Další muzikanti jsou Dean Phillips – banjo, Johnny Calamari – bass, vocal, j.h. Michael Cleveland – fiddle on “Foxtail” & “My Baby’s Gone”, v písní Carry Me pak ještě další hosté Rob Benzing – banjo, Patrick McAvinue – fiddle, Mark Schatz – bass, Danny Knicely – baritone vocal.

ɷSerene Green – Have At It : 3.8. Další borci z Pensylvanie, má to šmrnc, slušný převážně tradiční standard s osobním vkladem. Vokály nedolaďoval dodatečně, nechali jim lidský rozměr. Banjo mě místy baví moc.

ɷJoe Hott – West Virginia Rail : 23.8. Mladík se s každým albem zlepšuje, a i kdyby ne, spoluhráči zajišťují špičkovou úroveň – Cody Kilby na kytaru, Casey Campbell na mando, na banjo Vestal nebo Luberecki. Dvojité housle v titulní písni jsou dokonalé, snad si je zahrál Aubrey Haynie sám. Styl je pěkně tradiční, včetně 3 písní nějak spojených se Stanley Brothers.

ɷThe Grascals – Straighten The Curves : 30.8. Výborné moderní album. Borci titulem desky nechtějí narovnat pokřivené profesionálky, v tomto případě spíš řezat zatáčky a jet celou noc domů za tou svojí. A řežou to moc dobře. Dřív byla kapela známá výbornými zpěváky, kteří uměli vykouzlit trio znějící jako Osborne Brothers. Ti jsou už pryč, ovšem dnešní kluci v kapele zpívají asi ještě líp a po svém. Bezva songy, je tam jedna, kterou přeskakuju a můžete hádat která, plus pěkná instrumentálka.

ɷVarious Artists – True Bluegrass Mandolin : 22.8., ɷVarious Artists – True Bluegrass Guitar : 23.8. Zajímavé samplery, člověk si může porovnat co zná a nezná nebo co se mu líbí a najít si toho víc. V minulosti už podobné tématické výběry proběhly pro banjo a fiddle.

ɷ432 Sessions – The 432 Sessions Volume 1 : červen 2018 / video 15.8.2019 Výborná parta s  bratry Clarkovými – Jed a Harry na kytaru a mando plus Cory Walker na banjo – to samo slibuje hodně. Když se připočte Jeff Partin s basou a dobrem a občas zpívající Steve Mougin j.h., je to zážitek. Deska je loňská, jak hrajou borci teď vidíme z části záznamu jejich koncertu v Station Inn před pár dny. Je vidět, že se u toho všichni ohromně baví, na dobro doplňuje sestavu Gaven Largent – s dlouhými a v klobouku skoro nepoznatelný. Co provádí Cory živě třeba v instrumentálce Old Camptown Races je maso, velký nadhled a skvělou práci vidíme u všech.

No a když máme John a já ty narozeniny, dáme si ještě pár bonusů:

John & NGR – Watermelon Man, správná newgrassovka, nahrávka z Toulouse byla ze závěrečného koncertu jejich dlouhého turné přes Turecko a Francii, byli uvolnění a mohli si dovolit do toho dát všechno i hlasivky, pak už letěli domů.

John & Candlewyck  –   Whatcha Gonna Say,  taky povedený a reprezentativní kousek.

Candlewyck – Once Up, moje nejoblíbenější newgrassovka posledních 3 let, dokonalá basa a všechno

Rising Appalachia – Sunny Days, singl z letošní nové desky, jen dva hlasy a občas tři. Ta se holkám povedla.