Sweetest Love / Dreaming of a Little Cabin / Hey Porter / I Still Miss Someone / The Hills of My Home / Thinking About You / Cruisin Timber / Summer Wages / Home / 50 Miles From Nowhere / Where I Live / Home Is Where the Heart Is / Turn Your Heart Toward Home

Greg Blake with Jeff Scroggins & Colorado, Claire Lynch, K.C. Groves, Laurie Lewis, John Reischman, Blaine Sprouse, Mark Schatz, Sally Van Meter

Nejlépe se hraje a zpívá hudba, která vychází přímo ze srdce. Začínám právě takovým klišovitým výrazem, protože když se člověk blíže podívá na název představovaného alba, nic jiného jej nenapadne. Proto tak i pokračuji. Určitě nejkrásněji znějí slovenské lidové písně v podání slovenských folklórních souborů, nejlépe se dívá na tanečníky, pokud irské tance tancují Irové, člověk je okouzlený, když spirituály a gospely zpívají černošské sbory… anebo když popíjíme originální vínko z moravských vinic. To, co se dělá s láskou, dokáže svou pestrostí a nábojem předčit profesionalitu. A tohle všechno platí i o Gregovi Blakeovi a jeho bluegrassové hudbě. My Evropané se můžeme snažit jak chceme, nikdy ale nedosáhneme úrovně hudebníků, kteří mají bluegrass v srdci a vyrůstali na úpatí Appalačských hor.

Greg se narodil a svoje první kroky udělal v Západní Virginii, a tak už odmalička se mu dostávala do uší stará country hudba, horalský bluegrass a gospelové vícehlasy. Zpíval už od pěti roků a první kytara se mu přilepila na ruce, když byl sedmiletý. Později se přestěhoval do Kansas City a tam se podílel na dvanácti albech různých bluegrassových seskupení. Jeho talentu a umění si všimli také vyhlašovatelé ankety SPBGMA a dvakrát byl nominovaný v kategorii „Tradiční mužský vokalista roku“ a pětkrát zvítězil v kategorii „Kytarista roku“. Greg se chtěl ale posunout dál, a tak se po přestěhování do Colorada stal součástí progresivní bluegrassové kapely Jeff Scroggins & Colorado, kde mohl naplno rozvinout svůj pěvecký talent. Tak se z menších lokálních formací dostal na národní pódia. Zde se setkává s nejvýraznějšími umělci této hudby, a proto na jeho rozhodnutí o sólovém projektu mají výrazný podíl dva z nich. Cituji Gregova slova: „Claire Lynch a já jsme se setkali před několika roky na zimním bluegrassovém festivalu v Denveru. Ona a Mark Schatz mě pozvali na jam s nimi po jednom jejich vystoupení, a tak jsme hráli a zpívali písně až do rána. My tři jsme pak i nadále v následujících měsících udržovali kontakty. Oba mě povzbuzovali, abych vystupoval pravidelněji a když nadešel čas, abych nahrál svoje sólové CD. Bylo to tedy úplně přirozeně, že jsem se jich zeptal, zda by mi nepomohli.“ A právě Claire a Mark se stali základem hudebníků a zpěváků, kteří se objevili na tomto projektu. Kromě nich jsou zde ke slyšení i houslistka Laurie Lewis, mandolinista John Reischman nebo houslista Blaine Sprouse. Producentkou tohoto alba se stala Sally Van Meter, která, jak jinak, si tady zahrála na dobro.

Album nabízí třináct skladeb, které určitě potěší především příznivce tradičnějšího bluegrassu. Navzdory tomu si tady ale dokáží něco najít i ti, kteří tíhnou více k moderně, protože album má správný drive a v pomalejších skladbách se člověk dokáže inspirovat, s jakým citem se tato hudba dá dělat. Proto na mě album působí velmi vyváženě, hudebně na vysoké úrovni, a to nezmiňuji vícehlasy vycházející z tradice a toho nejlepšího, co bluegrass nabízí.

Nahrávka začíná rychlejší tradičnější skladbou Sweetest Love o mladé lásce myslící si, že nikdy nemůže zahynout. Avšak přichází zklamání, jeden ze zamilovaného páru si najde jiného a nakonec tomu druhému zůstává jen samota. Takže typická lyrika svědčící výběru písní, které se tady objevily. Jako ochutnávka tohoto alba se nejprve objevila oldtimeová skladba Dreaming of a Little Cabin, kterou si Greg zazpíval jako duet s Claire Lynch. Mark Schatz ukazuje svoje umění s kontrabasem ve skladbě Hey Porter, kterou v původní verzi uvedl Johnny Cash. Gregův silný hlasový fond můžeme slyšet například v písni The Hills of My Home. Odkazy na hudebníkovu horalskou minulost nalezneme ve většině písní a k těm výraznějším patří například 50 Miles From Nowhere, Where I Live nebo srdcervoucí pomalejší skladba Turn Your Heart Toward Home.

Greg vybral skladby z různých zdrojů. Na jedné straně jsou to tradičnější bluegrassové standardy, ale taktéž inspirace v country hudbě 80. roků, či kanadský folk. K tomu všemu se přidávají originální kousky, které na tomto albu zaznějí poprvé. Celkově jde o kombinaci příjemných a relaxačních písní.