Stačila by vám jména jako Cody Kilby, Stuart Duncan nebo Rob Ickes, abyste měli chuť si poslechnout nové album? Mně jo, a to hned opakovaně dvakrát po sobě… Tuším to byl Pavel Brandejs, kdo zmiňoval možný přístup k písním z jiných žánrů: skoro všechno se dá zbluegrassovat. A co teprve Elvis!

I kdybyste nevěděli nic o Elvisovi (v žebříčku nejúspěšnějších nahrávajících umělců všech dob si nevedl špatně), písně jsou skvostné. Třeba hned druhá – In The Ghetto. Jak originál, tak i řada pozdějších verzí včetně této na zmíněném albu. Paní Holly Norman je iniciátorkou projektu a zpěvačkou tohoto alba. Její jméno nám asi nebude příliš známé, i když má už na kontě nějaké bluegrassové nahrávky. Celé album pojala velmi vkusně a výsledek se poslouchá fakt příjemně. Nahrávka zaznamenala v bluegrassových kruzích zvýšenou pozornost, stejně tak i v kruzích Elviso-filských.

Vybraným Elvisovým písním bluegrassový kabát sluší až překvapivě dobře. Nakonec jsme mohli už dřív zaznamenat pár ojedinělých pokusů překabátit Elvisovy písně. Zkuste si třeba najít verzi Suspicious Mind od excentrického umělce* jménem Van Heffer (*fiktivní postava – exot, který v převleku Elvise zpívá nejčastěji písně od Ozzyho Osbourna za doprovodu bluegrassové kapely). Album Van Heffer je na iTunes, kdyby vás to zajímalo, nebo doporučuju vtipný krátký jakože-dokumentární film o něm na youtube (jmenovaná píseň tam ale není). Pěknou verzi písně Viva Las Vegas měli Grascals. Moje oblíbená elvisovka je Fool Such As I, jak ji zpívá Pat Enright na albu kapely Tasty Licks (s tehdy velmi mladým Belou na bjo). A která elvisovka v BG verzi je vaše nejoblíbenější?

Nevím jistě, jestli Elvis kdy zpíval Little Cabin Home On The Hill, nicméně píseň na tomto albu s ním spojují minimálně pánové z Elvisova vokálního kvartetu – The Imperials. Obdivuhodně jim to zpívá třeba v i úvodu písně Sweet Sweet Spirit. Chvilku mi trvalo zjistit, kdože hraje to zajímavé banjo, zřejmě to byl Scott Vestal. Dobrá práce od všech zúčastněných. Kromě legendárního Elvisova kytaristy Jamese Burtona (jen v jedné písni) na albu ještě zahráli: Aubrey Haynie, Glen Duncan, Kevin Grantt, Alan BartramJustin Moses.

CC Rider / In The Ghetto / Always On My Mind / Moody Blue / Love Me Tender – Are You Lonesome Tonight / Kentucky Rain / Little Cabin Home On The Hill / Separate Ways / Suspicious Minds / Viva Las Vegas / I’ll Remember You / Long Live The King / Sweet, Sweet Spirit

Vyšlo 14. 10. 2016