ɷVarious Artists – Progressive Bluegrass* : 20.3.   Zaujímavé, čo všetko sa vojde do takto definovanej množiny – podľa toho, kto vyberá. Záber je naozaj široký, ako aj obdobie – od skvelých bratov Rowanovcov zo 70. rokov až po dnešok. Podaktoré kúsky by ste do uvedenej kategórie možno nezaradili, môj obľúbený Groovegrass kvôli známej piesni azda hej, aj keď rytmicky je to funky až hiphop.

ɷGreensky Bluegrass – Courage For The Road: Winter 2020 (live)* : 27.3. Aj Michigan má progresívnu kapelu. Druhá zo série živých nahrávok je kompiláciou najlepších záznamov z ich zimného turné. Kapela, keďže živo sa v týchto dňoch nehrá a aj tohoročný Telluride fest je odvolaný, posiela fanúšikom niečo z svojej koncertnej energie týmto zpôsobom. Elektrická gitarka či banjo a mando cez snímač sa vám zaiste bude páčiť.  Pre zvedavých tu je aj predošlé CD živých záznamov z jesene*. A tu pre dlhé veľkonočné večery aj čo-to Greensky aj iných obrazom zo zimného fesťáku v Colorade, vidíme ako to páli zimný muž Sam Bush na elektrickom mandocasteri. Okrem muziky skvelé svetlá, kamera aj atmosféra. Takto sa to robí pre mladé publikum.

ɷHot Buttered Rum – Something Beautiful :   3.4. Tiež progresívny grass, v tomto prípade zo San Francisca. Basa s banjom a husľami idú skvelé funky unisoná vo Well-Oiled Machine načo prechádzajú do 2/4 country.

ɷSteep Canyon Rangers – North Carolina Songbook : 10.4. (CD, predtým november 2019 vinyl).  Písali sme o tomto živom albume – nahrávke z Merlefestu – koncom roka, teraz sa dá aj počuť.

Michal Hromčík, Moravské Lieskové