Dnes je ten den, kdy vyšlo nové CD Stringdusters nazvané Vyjdi slunce! Kapela drží vysokou laťku, díky které za minulé album dostala Grammy. Ve studiu pracovala i tentokrát se stejným zvukovým machrem a výsledek je po hudební stránce skvělý – aranže, dokonalé doprovody, parádní vokály i sóla, celá produkce. Místy najdeme až pinkfloydovské plochy a pořád i hodně bluegrassu, samozřejmě toho moderního.

Recenze přinášejí superlativy, nové album od držitele Grammy se těší dobré pozornosti médií. Snad není třeba překládat všechno, nahlédněte sami. Zajímavě působí vedle hudebního kontextu ideová prohlášení členů, jakoby získanou Grammy bylo potřeba ještě doplnit „vyššími“ filosofickými postoji a udělat svět lepším i tímto způsobem. U nás jsme vůči (pseudo)angažovaným postojům a frázím většinou skeptičtí, v Americe to ve vlnách přichází do módy. Pro poslech i s článkem je tento první odkaz, dalších pár jsou zajímavé články od ledna, kdy začala promo kampaň před vydáním, až po dnešek. Přečtěte si.

Kdyby někdo nevěděl, co říct novinářům o svém novém albu, tady je pár tipů na univerzální fráze od Dusters. Všechny věty jsou autentické, vybrané z odkazovaných článků. Holt jak má jeden Grammy, nemůže se vyjadřovat jako plebejec, spíš ve stylu někde mezi modelkou a politikem, citujeme:  „Tohle je album, kterým jsme chtěli znovupotvrdit a upevnit cosi, co už nějakou dobu cítíme: touhu po sounáležitosti, touhu po naději, touhu po lásce. Tyto písně představují naše nejlepší úsilí zachycují nejen naše pocity pozitivity, ale i energii našich živých vystoupení. Vložili jsme do tohoto projektu všechnu naši energii nadějeplného úmyslu a snad je to z něj cítit! Víc než kdy jindy jsme kolektivně orientovaní směrem ke vděčnosti, přítomnosti a soucítění. Album bylo podníceno pocitem, že chceme pro tento svět něco lepšího – víc lásky, víc uvědomění, víc citu. Je to vzkaz, že se staráme jeden o druhého, o naši planetu i o sebe samé.“

To je věc, když se někdo umí tak jasně vyjádřit. Pěkný poslech, muzika je skvělá.

A zde je odkaz na stažení celého alba

Mimo pořadí: