ɷBill Evans – Things Are Simple : 27.1.   Známý banjista a většinou poklidné skladby. Dále hrají : John Reischman (mandolin), Chad Manning (fiddle), Jim Nunally (guitar), Sharon Gilchrist (bass), Darol Anger (fiddle), Chad and Brandon Godman (twin fiddles), Evans’ wife Babi on vocals and guitar and daughter Corey Evans on vocals.

ɷThe Fly Birds – The Band Is Playing Covers : 15.2. Říkají tomu alternativ bluegrassovová kapela, úžasné zpěvy. Elizabeth Baker on banjo (frailované), Mary Dunlap on bass, Crystal Shipley on fiddle and Sarah Twigg on guitar. Nenašel jsem, kdo na albu hraje skvělou mandolínu v pár písních, ale vzhledem k tomu, že dvě z dam jsou sestry Dunlapovy a jejich bráchové jsou špičkoví muzikanti Jack a Bud Dunlap, může vítr foukat odtud. Mimořádně mě potěšila Never Meant To Be – tu píseň napsal samotný Tony Rice a hrávali jsme ji s Mirkem Hulánem jako tehdy ještě nevydanou raritu s mým českým textem. Stojí za to mrknout i na starší alba, třeba The Band Is Causing Troubles (2020).

ɷJason Barie – Radioactive : 24.2.   Houslista Jason dal dohromady výborné songy i výborné muzikanty, jako hosté zpívají třeba Russel Moore a Doyle Lawson.

ɷIda Clare – Ida2 : 25.2.   Zpěv i písně jsou spíš solidní country-rock, obsazení je bluegrassové. Vychází z toho svěží muzika, bez ohledu na škatulky. Od minulé desky je to 4 roky, skvělý materiál.

ɷStrengeplukk – Nålauget : 3.3. Třetí album norské kapely, která zpívá norsky nebo přímo místním dialektem. Muzika je výborná – aranže a provedení, i když nerozumíme. Název alba znemaná Oko jehly. Andreas Barsnes Onarheim // mandolin, vocals, Nikolai Storevik // fiddle, vocals, Thorbjørn André Bilstad Olsen // banjo, vocals, Jakob Folke Ossum // guitar, vocals, Vidar Starheimseter // double bass, vocals. Rozhodně stojí za poslech. Moderní bluegrass žije dobře i na severu – v tomto případě Stavanger.

ɷKentucky Shine – Back In Again *: červen 2022   Nová kapela a její debutové CD.

ɷGrant Gordy – Peripheral Visions : 3.3.   Grant je uznávaný špičkový akustický kytarista propojující jazz i bluegrass ve svých vlastních skladbách. Dále na novém abu hrají Alex Hargreaves : violin, Dominick Leslie: mandolin , Aidan O’Donnell: bass . Doporučená skladba: Journey to Miniera, málem jakobychom slyšeli Grismanův kvintet s Ricem.