ɷKyle Tuttle – Live in 2020 : 26.2. Kyle je pozoruhodný banjista, psali jsme o něm před čtyřmi lety v souvislosti s albem Jenni Lyn, se kterou se mezitím vzali. Kapelu bych se nebál zařadit stylem pod newgrass. Míchají modré písně v energických úpravách i jiné, které si umí parádně osvojit pro obsazení akustických nástrojů plus saxofonu a bicích. Jazzové přístupy ve skladbě, aranžích i přednesu, vzdělaní muzikanti. Toto banjo mě baví, je to živel. Můžeme mrknout i na kousek čerstvého vystoupení ve Station Inn. Na kytaru Cody Kilby, Kyle válí parádně už na konci první písně. A v další přidává kvákadlo.

ɷMark Schatz and Bryan McDowell – Grit & Polish : 4.6. Dva špičkoví muzikanti, kteří by se svými talenty obsadili víc než jednu kapelu. Jejich společné album je pestré, od duet po širší obsazení. Podle toho jsou některé kusy zábavnější, jiné taky fajn.

ɷTim O’Brien – He Walked On : 11.6. (opakovaná část příspěvku z dubna) Po Timově bluegrassovém albu s celou kapelou před dvěma roky je tu zase jeho sólový autorský počin. V odkazu k poslechu jedna píseň nehraje, na tu si počkáme do června. Za pozornost stojí velmi soudobý text písně Nervous – „prý je in být digitální, mezi jedničkami a nulami se ale cítím nesvůj, každé dvě minuty se na mě něco valí, sleduju pohyb na svých sociálních mediích, koukám na telku na svém mobilu, bojím se být sám, jsem nervózní“. Podobně soudobá je další píseň „Mačkání tlačítek, zírání na obrazovky“.

ɷBilly Wise & Mountain Time – Lonesome : 11.6. Poklidné písně, takové mají úspěch v rádiu.

ɷJoy Kills Sorrow – Wide Awake : červen 2013 Výborné moderní písně, i dnes by patřily ke špičce žánru. Jacob Jolliff and Wesley Corbett na mando a banjo jsou známá esa, stejně tak jazzově vzdělaná basistka Bridget Kearney, která je také hlavní autorkou písní.