ɷBent Mountain – Come Home* 24.5. Chutné mando a banjo, pár pěkných odkazů na Stanleyovce. Kapelu jako hosté ve studiu podpořili např. Sierra Hull, Justin Moses, Chris Eldridge, Junior Sisk, Russ Carson.

ɷNefesh Mountain – Songs for the Sparrows*: 11.6. Eric Lindberg a Doni Zasloff spojují prvky židovské kultury z východní evropy a bluegrassu za vydatné podpory špičkových hostů posilujících na studiových albech jejich kapeluV kapele hrají kromě Erica s kytarou a banjem: fiddler Alan Grubner, mandolin player David Goldenberg, and bassist Max Johnson. Některé pasáže zpívají hebrejsky. Hosté: Jerry Douglas, Sam Bush, Bryan Sutton. Třeba instrumentálka Big Mountain s výraznou basou je skvělá, je tam slyšet prvky od Grismana i od Telluride Sessions.

ɷThe Farm Hands – 4.0* : 18.6. Od poslední desky před třemi lety došlo v kapele k velkým změnám, především původní hlavní zpěvák Daryl Mosley přešel na sólo dráhu, zvuk je hodně jiný… a dobrý. Bluegrassové i countryové prvky, bigbítová basa i basista, dobro jako dominantní nástroj. Mně udělala radost nová verze písně Traveling Prayer, kterou známe od Knoxville Grass (Painted Lady), ovšem napsal ji rocker a klavírista Billy Joel.

ɷMasters of Slide – Spider Sessions : 25.6. Rezofonický hodokvas, celkem 23 skladeb, vybraní špičkoví dobristi (takže ne mistři smyku v motoristickém smyslu), parádní jízda a skvělé podoby muziky. Bluegrassové skladby prostřídané akustickým bigbítem, jedna lepší než druhá, s podporou různě zvukově pestrých kapel. I můj seznam oblíbených tracků je dlouhý. Svižné bluegrassovky jako Fireball, Fire On The Mountain, velebná Shenandoah. Precizní jazzrock s virtuózní basou Jules Tide, kde barvu obohacuje nástroj handpan (obrácená plechová pánev s charakteristickým zvukem). Marlins Waltz s výborným banjem v závěru. Jeden z nejznámějších jazzových standardů Take Five s nápaditým dobrem v tématu i v improvizacích. Skvělé duety rezofonických mistrů – Rob Ickes and Josh Swift, Sally Van Meter and Orville Johnson. Amazing Grace opepřená hlubokým H na páté struně basovky. Několik popových melodií krásně ztvárněných na dobro a řada dalších kvalitních překvapení. ps. Zrovna před rokem jsme tu měli výkvět dobristů na albu New Reso Gathering a toto album je snad ještě lepší. Kompletní podrobnosti o dalších zúčastněných hráčích časem někde vyplavou.

ɷStoney Creek Bluegrass Band – A Miner’s Life : 25.6. Milé zpracování předělávek a několik vlastních písních. Hodně známá nám bude greenhornovka Tak já jdu dál, v původním znění There Is A Time. Kapela má svůj specifický styl, banjista je taky originál.