ɷMickey Harris – Things That I Like : prosinec   Hlas a tvář známe, je to dlouholetý parťák Rhondy Vincent a basista v její kapele. Po mnoha letech Mickey vydává vlastní album. Vysoký standard, příjemný zpěv, výborní muzikanti. Na závěr jako bonus BG verze známého hitu Boty proti lásce.

Radim Zenkl & Ondra Kozák – Eastern Grass : 19.12.   Ostřílení pardálové vydávají album jako duo. Je to velmi slušná jízda, nic jiného jsme nemohli ani čekat. Sám jsem si kladl otázku, jaký má smysl vydávat starší pecky, které jsou už dlouhá léta Radimovým trademarkem, jako třeba Twin Peaks, Kývalka, případně mezi mandolinisty profláklé El Cumbanchero. Odpověď je dvojí: zaprvé to kluci dokážou zahrát a zahráli ještě líp než někteří známe a přidat finesy v sólech nebo aranži. Hodně mě osobně baví Ondrova nápaditá kytara v těchto věcech, Ráďa občas také umí překvapit. A za druhé, furt je dost lidí, kteří ty skladby neznají a dopřeje jim to nový zážitek. Počkejte si třeba na poslední dva takty písně Leela! To jsem hned zbystřil díky citovanému riffu od Sama Bushe. Hodí se zmínit, že album sestává z poloviny z vlastních věcí. Oba zpívají – anglicky, slovensky i česky – a i nástrojově je to velmi pestré. Ondrova hra na dobro je čím dál lepší, jakoby nestačilo, že kytara je špičková. Moje oblíbená je fid/mnd duet Josefinelust. Skvěle to šlape, Ondra si hraje s barvou houslového tónu. Zvuk alba je obdivuhodný, vedle interpretačních kvalit samozřejmě. Zatím nemáme odkaz na celý poslech, tři skladby najdeme na Ondrově YT profil. CDčko by se mělo dát předobjednat na webu dua nebo Ondry, možná se stihne i pod stromeček. Někdy po novém roce snad bude i na Spotify. I tak doporučujeme podpořit vaše oblíbené umělce koupí jejich nové skvělé muziky.

ɷFriends Of The Mountain – The Appalachian Sessions *: září 2021   Nedávno jsme psali o letošním albu Johna Lee. Vloni se podílel na ještě dalším a to je stejně výborné.