ɷLarry Sparks – It’s Just Me : 31.3.   Minimalistické album jak napovídá název. Jen Larry s kytarou a jeho syn Larry „D“ na basu. Vkusná akustická country v té přímočaré podobě kdy hlavní váhu nese text. K tomu hloubka odžitého života a odvyprávěných příběhů, zralý hlas a uvěřitelnost.

ɷMighty Poplar – Up On The Divide : 31.3.   Nová super-pickerská sestava ze známých jmen – Pickelny, Eldridge, Hargreaves… Některé písně nejsou samy o sobě strhující hitovky, ale pozvedá je způsob interpretace.

ɷRobbie Fulks – Bluegrass Vacation : 7.4.   Robbie je zpěvák folku a country, nominovaný párkrát na Grammy, má dlouho dobrý vztah k bluegrassu. Tady hraje i na kytaru. Dále hrají: Sam Bush, Sierra Hull, Ronnie McCoury, Tim O’Brien, Alison Brown, John Cowan, Jerry Douglas, Wes Corbett on banjo, Chris Eldridge on guitar, Ronnie McCoury on mandolin, Shadd Cobb on fiddle, and Dennis Crouch on bass.

Ne tak modré, hodně dobré

ɷBen Krakauer –  Hidden Animals : 22.3.  Instrumentální album banjisty a autora náladových jazzu blízkých skladeb. Líbí se mi zajímavý popis alba: it moves between blazing bluegrass romps, conversational jams, harmonically tender daydreams, and chaotically cohesive grooves.  Duncan Wickel on fiddle and cello, Ella Jordan on fiddle, Dan Klingsberg on bass, and Nick Falk on drums. Správně živý dvoučtvrtový rytmus mají skladby Brushy nebo Dogboy Breakdown.

ɷNickel Creek – Celebrants *: 24.3.   18 nových skladeb. Bluegrass tu moc nenajdeme, zato muziku z toho nejlepšího, co dnešní akustická scéna nabízí – interpretačně, zvukově. Víme, že borci rozhodně bluegrass umí.

Michal Hromčík