ɷMissy Armstrong – My Remedy : 28.8.   Dlho očakávané EP mladej speváčky  – nový a svieži hlas. Prvá skladba je pekne živá pecka. Máme podozrenie, že tam hrajú Aubrey Haynie, Justin Moses a Seth Taylor, Noam Pikelny, Buddy Melton, Milan Miller.

ɷTurning Ground – Crazy House* : 12.9.   Pekne moderný zvuk, odvážna basovka. Výborný spevák, má to ťah.

ɷDavid Naiditch Plays Bluegrass and Swing Instrumentals : 1.10.   Okrem hlavného harmonikára hrajú: some of the finest bluegrass, swing, and Gypsy jazz virtuosos, including Stuart Duncan, Jake Workman, David Grier, Joscho Stephan, Jason Anick, Richard Smith, Aaron Till, Rob Hardt, and Ray Bergstrom.

ɷRock Hearts – Starry Southern Nights : 30.10. Tiež veľmi príjemná moderná kapela.

Matt TheBanjoPlayer.(Menefee) – Trick or Treat : 30.10. EP o dvoch skladbách, jedna známa a jedna vlastná. Matt ukazuje nové horizonty hudobnej aj technickej tvorivosti,  na banjo nahral všetky nástroje okrem bicích, čiže čo znie ako basa alebo synťák je stále banjo. Halloweensky počin na vydesenie ostatných banjistov. A veľmi úspešný, úžasné banjové breaky aj ten zvyšok. V skladbe od Tears For Fears sú aj bicie nahrané na banjo. Keď viete robiť s midi a s gitarovým synťákom a ďalšími efektami, aj takto sa dá. Do rovnakej rubriky patrí aj ďalší októbrový Mattov singel.

Larry Keel – American Dream : 6.11. Larry prináša typický produkt karanténovej epochy – sám si napísal, sám si nahral všetky nástroje.  Nemáme kompletný posluch, dve ukážkové skladby tu. BTW podobný počin čakáme skoro aj od Sama Busha, nahral si na nový album nie len mando, husle a gitaru, no aj basu a banjo! Jednu skladbu má s kompletnou kapelou.

ɷJulie and John Pennell – Keep On Walkin’* : 5.6.   Julie skvelo spieva, John je gitarista, spevák a predovšetkým autor, jeho piesne nahrali Alan Jackson, Alison Krauss a iní. Na tomto albume im hrajú známi frajeri: Jerry Douglas, Sam Bush, Ned Luberecki, Stephen Mougin – ten aj produkoval. Okrem dvoch skladieb sú u všetkých na albume autormi či spolu-autormi niektorý z Pennellovcov alebo obaja.

ɷThe Gravel Yard Bluegrass Band* : 6.6.   Debutový album novej kapely – má to gule, hrubý a tradičný zvuk. Iste si nájdeme obľúbené pasáže.

Video: Johnny Meyer   Iný živý dvoj-set než minule, špičková huslistka a úžasná speváčka Jenee Fleenor, vypočujte si jej In The Pines od pozície 23:00. Jenee po piesni hovorí, že Monroe sa po jej bluesovej verzii možno obracal v hrobe, no nám sa páčilo veľmi. Gaven tiež dobrý šialenec, hrá v H dur a zväčša sa nepozerá na hmatník (skĺznik čiže krk). Basista James Gregory nenápadný, no vie veľmi pekne. A Mary s mandolínou výborná ako zvyčajne. Pre zvedavých: Jenee je prvou ženou, ktorá bola v histórii Country Music Association ocenená ako Inštrumentalista roka (2019). A vedeli prečo.

Fanúšikovia Sama Busha môžu pozrieť rozhovor s mladým dirigentom Teddy Abramsom, s ktorým v týchto dňoch odohrajú 4 koncerty – Sam, Mojo plus Louisville Orchestra. Sam a symfoňák už tu bolo, no teraz ide sledovať v priamom prenose. V rozhovore Sam hovorí o hudobných špecialitách, trebárs o tom ako sladiť bluegrassový rytmus so symfonickým.  Iný aktuálny rozhovor so Samom pripravil Aaron Bibelhauser.

Michal Hromčík, Moravské Lieskové