Přicházejí deštivé dny nenápadně se vkrádajícího konce léta, snad bude trochu času poslechnout pár novinek. Troy nebo Chad jsou multiinstrumentalisti, Justin zase zajímavý banjista. Chadovu desku můžeme slyšet dva týdny před vydáním. Nový New Town přináší parádní mix bluegrassu a country.

Troy Engle – Southern Skies: Troy má nasbíraná léta zkušeností jako hráč v řadě kapel i jako autor oceňovaných písní. Tentokrát přichází s albem, které by Jára Cimrman nazval „absolutní hudba“: Troy si sám všechny písně napsal, sám si nahrál všechny nástroje, nazpíval všechny hlasy, sestříhal a smíchal všechny nahrávky. „Sám si zatleskal“ nebude nutné, muzika je dobrá a nahrávka si najde určitě hodně příznivců, i když živě se to v takové podobě provést nedá. Příjemná nahrávka, možná pro někoho trochu studená a krotká. Moje oblíbená píseň tady je Springtime In Sunny Tennessee.

BTW kluci s bluegrassovou výchovou a rozsáhlou praxí tolik nepřekvapí, když si umí nahrát na album všechny nástroje. Ještě zajímavější to je, když si všechny nástroje v bluegrassové písni nahraje věhlasný bigbíťák. To udělal v 70. letech John Fogerty (hlas a kytara z Creedence Clearwater Revival) pod krycím jménem The Blue Ridge Rangers. Poslechněte jak válí v Blue Ridge Mountain Blues. Beglajt je na těžkých dobách skoro jako polka, ale ve zpěvu i v sólech to naštěstí pěkně houpá a synkopuje.

Chad Darou – Raising the Bar: Své debutové album vypustí 4. září další všeumělec, který hrál v kapelách snad všechny nástroje, vzděláním je původně basista, ale nejvíc v poslední době boduje na dobro. Mezi písněmi je i BG verze hitovky Heaven, známá původně od Bryana Adamse, zpívá Cia Cherryholmes. Můžeme kouknout na upoutávku k prvním dvěma singlům. Moje oblíbená je Peace of Mind, zpívá Rick Faris ze Special Consensus. K dalším hostům alba patří Valerie Smith, Alecia Nugent, Greg Cahill, Dave Adkins, Jim VanCleve, Mike Munford.

NewTown – Old World: Výborná a zkušená moderní kapela rozkročená mezi bluegrass a country s několika alby na kontě, jejími hlavními protagonisty jsou manželé Kati Penn a Jr. Williams. Krásná práce. O jejich předchozí desce psal Dušan. Stojí za to mrknout i na jejich dřívější desky. Mimo nové album můžu upozornit na starší píseň (2008), kde s Kati zpívá John Cowan – Gonna Take A Train.

Justin Hiltner & Jon Weisberger – Watch It Burn: Jon jako basista a renomovaný autor písní je známé jméno, Justin se dostává do našeho radaru jako pozoruhodný zpěvák a banjista. Doplněni o další výborné muzikanty, dobré písně i výkony. Na kytaru úřadující kytarista roku Molly Tuttle, na mandolínu se střídají Casey Campbell a Tristan Scroggins, houslistů je víc. Jednu píseň nechali zazpívat Timu OBrienovi. Pár písní nejdeme i obrazem.