Lookin‘ Back / The Silver Bridge Lament / Our Last Goodbye Today / Gold in Caroline / I’m Going Home / If Misery Loves Company / Miller’s Cave / Old Time Traveling Preacher / I Like Trains / One Month Behind / Angel Calling At My Door / Hand Me a Glass

Doug Bartlett (fiddle and vocals), Chaston Carroll (mandolin and vocals), Dave Carroll (guitar and vocals), Brent Pack (banjo), Bryan Russell (bass and vocals), Scott Tackett (guitar and vocals) / (Kindred Records) / http://www.cybergrass.com/node/4606

Říká vám něco jméno Scott Tackett? Ne? Ani mně nic neříkalo. A říká vám něco název Hammertowne? Že přihořívá a mnozí souhlasně přikyvují hlavami? Tak jsme na správné adrese. Navzdory tomu, že je to poměrně mladá kapela, vždyť vznikla v roce 2012, sestává ze zkušených starších hudebníků a mladých talentovaných pušek. V roce 2013 jim vyšlo jejich debutové album a získali mnoho ocenění. Jak říkají, jejich zvuk je jednou nohou v tradičním bluegrassu, ke kterému vzhlížejí a druhou v moderních progresivních skladbách, které jsou jejich autorskými díly. A jak to souvisí se vzpomínaným Scottem Tackettem? Tento hudebník je členem právě této kapely. A o tom, že se v poslední době nenudil, svědčí i dvě nahrávky, pod které se v roce 2015 podepsal. První je album Highways & Heartaches s kapelou Hammertowne a druhou je jeho sólový projekt, který vyšel pod názvem Lookin‘ Back.

Scott sa narodil nedaleko Olive Hill v Kentucky, rodišti a domovině legendárního country zpěváka, písničkáře a spisovatele Toma T. Halla. Kromě toho byla s Kentucky úzce spojena i jedna z největších osobností bluegrassové hudby, Bill Monroe. A tak není divu, že se tento kytarista a zpěvák rozhodl jít právě po chodníčcích vyšlapaných v modré trávě. Svoji muzikantskou kariéru začal v roce 2002 s kapelou Kentucky Sunrise, avšak zanedlouho na to dostal nabídku hrát s Dave Evansem a jeho kapelou Riverbend. Získal tak skvělé hudební zkušenosti, které mohl později přetavit do svých dalších projektů. A tak v roce 2011 svolal partu muzikantů, aby mu pomohla nahrát nějaké jeho skladby a díky chemii a muzikantskému cítění vznikla formace Hammertowne. A tam je Scott doteď. Scott má příjemně položený hlas a svým pěveckým výrazem je na hraně někde mezi country a bluegrassem. Proto dokáže zajímavě podbarvit jím zpívané písně a je to výraznou devizou na jeho sólovém projektu.

Album Lookin‘ Back je poskládané z dvanácti skladeb. Tato studiová nahrávka dala dohromady kreativní písničkářství, silné vokály a právě k ní se váže vznik Hammertowne. Konečně se totiž toho roku dočkala svého vydání a distribuce. Do té doby kolovala po rádiích jenom na demo nahrávkách. Pod více než polovinu skladeb se autorsky podepsala dvojice Tackett a Dave Carroll. Z celého alba vyzařuje energie a je to v podstatě klasický mix písní, jaké můžeme najít na většině projektů z bluegrassového prostředí. Uslyšíme tady rychlé věci s nadupaným banjem, mandolínou a houslemi, jako například Lookin‘ Back, Gold In Caroline nebo pijácká Hand Me a Glass. Nemůžeme vynechat jižanskou baladu, která se skrývá za prosincovým příběhem v Silver Bridge Lament. Velmi příjemnou je skladba If Mysery Loves Company, která se může stát emotivní skladbou samotářů a pesimistů, kde se zpívá „jak mizérie miluje společnost, nikdy nebudu sám“. Povzbuzující slova? Najdeme tu i gospelovou I’m Going Home s příjemnými vícehlasy. Samozřejmě, že tu musí být také nějaký ten valčíkový rytmus, a ten se skrývá ve skladbě One Month Behind. A nemohu zapomenout na kávičkově-cigaretkové oddechovky, kde se spolu doplňují kytara a housle Old Time Traveling Preacher a taktéž Angel Calling At My Door.

Takže na závěr jen povím, že pro milovníky hudby seskupení Hammertowne je toto alfou, tedy začátkem, kde najdeme kořeny této momentálně už šestice hudebníků.