Traveling Show / Hillbilly Wedding Day / Coming Up Roses / Silk And Lace / Just Let Go / Two Blue Roses / Margaree / Thompson Flood / Rake Out The Nails / Token Of Love / Sing To a That Mule / Kitsuma / Virginia Lee / By The Banks

(Lucks Dumpy Toad Records) / http://songsfromtheroadband.com/bio.html

Cesty lidí jsou hrbolaté, křivolaké, někdy vystlané měkkou zelenou trávou, jindy drsným štěrkem a často se splétají s jinými cestami, kříží se nebo spojují. A podobné jsou i cesty muzikantské. Někdy se hudebníci hledají roky, jindy spolu hrají a vyrůstají od dětství, případně nějaký kapelník sežene do své skupiny hudebníky, kteří se mu tam hodí. Anebo – a toto je i případ kapely se zvláštním názvem Songs From The Road Band – někdy někdo napíše pár písní a rozhodne se je se svými kamarády nahrát a představit je tak světu. Tak by do bluegrassových poutních míst mělo přibýt i severokarolínské město Chapel Hill, kde spolu jamovali hudebníci z různých bluegrassových kapel a dohromady je spojily písně Charlese R. Humphreye III.

Tento kontrabasista, jehož mateřská kapela je Steep Canyon Rangers, na svých hudebních toulkách při koncertovaní psal i písničky. A proto v roce 2004 vznikla formace, která dostala za úkol prezentovat tyto jeho výtvory. Životaschopnost předvedla tím, že nezůstalo jen při stejnojmenné nahrávce, která spatřila světlo světa před deseti roky. Ba právě naopak, v roce 2009 tito hudebníci nahráli i druhé společné album s názvem As the Crow Flies a letos jim vyšel v pořadí třetí kousek, na kterém si můžeme poslechnout 14 skladeb. Stylově a žánrově nejde o přesně vyprofilovanou kapelu. Je tady hodně hudebníků z různých skupin a každý sem přináší něco svého, něco, čím ozvláštňuje celkový zvuk. V prvních nahrávkách z let 2004 a 2005 se to podobalo jakoby náhodnému jamování, druhé album bylo více líznuté old-timeovým zvukem a nostalgií po staré tradiční country hudbě, a tato třetí kolekce skladeb by snad získala příznačnější název, za kterým se skrývá všechno, co neumíme pořádně identifikovat a dává velký prostor na manévrování s názvem Americana.

Producentem alba byl Andrew Martin, kterému vydatně pomáhali zbylí členové kapely. Nahrávka jako celek podle mého názoru trochu zaostává za očekáváními, protože potenciál, který v sobě ukrývá tento all stars band, je určitě větší. Ačkoli možná to způsobil jen zvuk nahrávky, který se mi zdá být poněkud nevýrazný a určitě se s ním dalo pohrát trochu víc. Někdy mi unikalo, kdo vlastně hraje sólo v souzvuku jiných nástrojů. A možná to byl záměr. Nástup má ale tohle album každopádně vynikající. Titulní skladba Traveling Show je skvostná, nostalgická, naplněná zkušenostmi muzikantů z různých cest a turné, které absolvují během roků a k tomu se velmi dobře hodí unavený nebo spíš smutný zpěv kytaristy Andrewa Martina. Ten tuto skladbu vynáší na piedestal postavený všem cestujícím umělcům. Potenciál kapely se odkrývá ve výborné bluegrassové skladbě Sing to That Mule, v instrumentálce Kitsuma a určitě si oblíbíte i další rychlovku Two Blue Roses. Vynikající výkon na albu předvádí houslista Bobby Britt z kapely Town Mountain. Toho si tady můžeme vychutnat v několika kouscích. Nachází se zde i pár pomalejších skladeb, v nichž kapela nezanevřela na použití steelkytary, jako například Silk And Lace, Margaree nebo závěrečná By the Banks.

Songs From the Road Band už není pouze vedlejší a příležitostný projekt několika hudebníků. Je to vklad do historie bluegrassu a Americany a tím pádem je vhodné si jejich třetí album poslechnout. Chutě bluegrassových fanoušků jsou různé a věřím, že nahrávka osloví vícero z vás. Hledej skryté, objevíš netušené.