Hor sa chlapci aj dievčence, poďme a počúvajme!

ɷCup O’Joe – In The Parting* : 3.1. Banjistka, speváčka a huslistka Tabitha Agnew sa nám tu už objavila v októbri ako členka anglickej dievčenskej zostavy Midnight Skyracer. Teraz na novinke hrá so svojimi bratmi, volá sa to Cup O’Joe a je to fasa moderný bluegrass zo severného Írska. Ďalšie posily v štúdiu boli David Benedict (mandolin) and Niall Murphy (fiddle). A ako im to swinguje v záverečnej skladbe! Prekvapenie tejto zimy, možno aj tip na Jamboree, Pyramidu alebo Zrkadlový háj?

ɷJeremy Garrett – Circles : 31.1. Spevák a huslista zo Stringdusters, videli sme ho s nimi v Blave. Teraz na sólovom albume predstavuje svoje hudobné vízie.

ɷTrout Steak Revival – The Light We Bring : 31.1. Z Colorada nečakáme v bluegrasse klasiku, skôr niečo kreatívneho aj keď s bg nástrojmi. Tak je to i u TSR a ich novej dosky.

ɷThe Barefoot Movement – Rise & Fly* : 7.2. EP, pekná moderna mladej štvorice. Akustický pop-rock s mandolínou a husľami, skvelé aranžmány aj spevy, o inštrumentálnych výkonoch nehovoriac.

ɷ Steeldrivers – Bad For You* : 7.2. Ako zvyčajně, moderný materiál, bg obsadenie a expresívny hlas sa spojujú dobre, k tomu dokonalé prevedenie. Prvý výrazný spevák s bluesovým chraplákom Chris Stapleton definoval zvukovú tvár skupiny pred rokmi, podobným výrazným hlasom navázal aj ďalší Gary Nichols a teraz v tom vzorci pokračuje už tretí typovo rovnaký spevák Kelvin Damrell. A funguje to.

ɷThe Burnett Sisters Band – Long Way From Home : 9.2. Dve sestry, Anton Pavlovič? A čo aj štyri? A vedia.

ɷKen & Brad Kolodner – Stony Run : 13.3. Banjo s cimbalom, otec so synom? Prečo nie, cimbal je ten americký horalský, banjo tiež a muzika s nečakane moderným zvukom a pekne farebná.

ɷBlue Steel – Nobody Rides Trains Anymore : asi február   Debutové album kapely s dvoma speváčkami  plné moderných skladieb vrátane jednej od Pink Floyd.

ɷRyan Cavanaugh – The Realist: 20.11. O sólovom naživo-improvizačnom albume jazzového banjisty sa hovorí už azda 4 roky, túto zimu napokon vyšlo. Chválou nešetria jazzmani ako John McLaughlin, Trischka o ňom povedal: „Okúzľujúce… aká technika a bohatý hudobný jazyk. Celý svet by ho mal počuť.“ Aj my ideme. A tešíme sa na Ryanove dva nasledujúce projekty: kapelový album (with trumpeter Randy Brecker and drummer Dennis Chambers) a hviezdami nabitý projekt All Stars of Bluegrass. Prečítajme si interview.

Michal Hromčík, Moravské Lieskové