Dalším výborným počinem února je právě vydané album Terryho Baucoma, tentokrát s jeho současnou vystupující kapelou Dukes Of Drive. Terry – to je výborné banjo známé dřív např. ze superkapely Boone Creek nebo z prvních pěti alb skupiny Quicksilver.

S Terrym je to vždycky záruka kvality, drivu, výborných zpěvů. Byl jedním z hlasů, který definoval špičkové vokály u Doyle Lawson & Quicksilver včetně jejich značkových acappella čtyřhlasů, ve kterých Terry byl tím parádním basovým hlasem, případně zpíval i třetí hlasy (baritone). Takže není divu, že i ve vokálech na Terryho albech máte občas dojem, že slyšíte Quicksilver. Každé jeho album se blýskne nějakou acappellovkou jako zákuskem, i tady se najde jedna a výborná s Terryho zkušeným basem.

Co se týče písní, jsou na CD obsažené i dva singly, které se už předtím vyšplhaly na čelo žebříčku bluegrassových singlů, což samo něco znamená. Píseň The Rock – první ze singlů – je o kus starší než zbytek nahrávky. Poznáte to, píseň je zvukově jiná, basa je elektrická a stylově zahraná odlišně. Zbytek materiálu nahrála aktuální koncertní kapela. I kdybychom jména neměli za velmi známá, je to jasně první liga v kvalitě. Hlavním zpěvákem je mandolinista Joey Lemons. Stačí poslechnout začátek úvodní skladby a máte jasno.

Fourth and Goal / Charlie Cotton / Carolina Any Day / Winslow (instrumental) / Mary’s Rock / What Will They Say About You / Oak Ridge, Tennessee / On The Road Forever / The Rock / Around The Corner

PS. Možná chcete mrknout i na předchozí 2 alba, která také drží očekávaně vysokou laťku:

*Terry Baucom – In A Groove (2012), vlastně Terryho první „vlastní“ album po víc než 30 letech profesionální kariéry, a s výběrem skvělých muzikantů i zpěváků. Dokopala jej k tomu ambiciózní manželka Cindy a s ohledem na výsledek se zdá, že udělala dobře. Moji oblíbenou Jim&Jesseovku I Wish You Knew zpívá John Cowan (i když by mě zajímalo, kdo mu poradil to děsné vibrato do takové písně). Zpívají tu taky Lou Reid, Russel Moore, Gibsonové, Ronnie Bowman, Don Rigsby, Buddy Melton, Jamie Dailey, Chris Stapleton a pár dalších, jeden lepší než druhý. V acappella gospelu My Eyes Shall Be On Cannans Land a ještě v jedné další písni opravdu zpívá kompletní prapůvodní Quicksilver, nejen Lou Reid a Terry, ale i Doyle a Jimmy Haley. Jako základní nahrávací studiová kapela hráli: Barry Bales on bass, Wyatt Rice on guitar, Adam Steffey on mandolin and Jason Carter on fiddle.

*Terry Baucom – Never Thought Of Looking Back (2014), zase stačí se podívat kdo je v nahrávací sestavě a víte, že můžete čekat špičkové výkony. Ze zpěváků jsou tu slyšet třeba Buddy Melton (Balsam Range), Sam Bush, John C. zpívá Noone But My Darling, plus celá řad dalších příjemných hlasů, nemluvě o výborné sestavě hráčů: Sam Bush – mandolin, Jerry Douglas – dobro, Wyatt Rice – guitar, Steve Bryant – bass and Aubrey Haynie – fiddle.

(Pozor, v audio ukázkách u obou starších alb se schválně vyskytuje jedna neúplná píseň, asi aby nám zbyl nějaký důvod si album koupit).

Michal Hromčík, Brno, únor 2017