V pátek 18. 8. vychází nové album Jerryho kapely. Už tu máme celé album k poslechu.

Před měsícem jela kapela točit živou video-upoutávku do hudební rubriky časopisu Paste. Díky problémům s autem dorazili ze sedmi muzikantů jen dva – Jerry a basista. Co myslíte – vzdali to nebo hráli odvážně ve dvou? B je správně. Zahráli 2 písně plus jednu Jerry sám, povídali, Jerry zpíval jak jsme jej ještě neslyšeli. Prostě frajeři. A můžeme to vidět v záznamu. Tamtéž mě překvapila předvedená technická vychytávka – páka, kterou přeladí dobro z G do D, dobristi to asi znají, já jsem tohle u dobra viděl prvně.

Jinak teda na albu hrající členové dnešní Jerryho kapely jsou samí jazzmani včetně dvou dechů a materiál alba tomu odpovídá. Je tam i pár takových, které Jerry dřív nahrál, ale chtěl je tentokrát pojmout jinak a vlastně vyhecovat svoje aktuální spoluhráče z kapely, aby do nich vložili svoje nápady a talenty. Poslech tady

Jerry říká, že svému tátovi slíbil natočit bluegrassové album, což splnil na 200 %, tj. dvěma alby s kapelou The Earls of Leicester, která čerpá z odkazu a stylu legendárních ikon klasického BG – kapely Flatta & Scruggse. A teď si chtěl splnit svůj další plán a nahrát věci, které souběžně s bluegrassem vždycky poslouchal – Claptona, Hendrixe, Waitse, Coreu, Weather Report ad. Bez ohledu na styl je v tom spousta skvělé muziky, trochu blues nemůže uškodit a slovy jako jazz, bop nebo bigbít tu moc dráždit nebudu. Třeba Waitsova skladba 2:19 je stravitelná dobře napoprvé. Další – Cavebop – najdeme taky v živém videu ze Station Inn. Úžasné výkony! A titulní skladba v super-sestavě hostů, kteří to všechno zahrají i bez přípravy rovnou z not do živé nahrávky – What If (co kdyby…) z rozhlasového pořadu A Prarie Home Companion, naštěstí teď už točeného kvalitně i na video.

BTW pro kytaristy má Paste taky něco superčerstvého: relace dua Julian Lage & Chris Eldridge.

Odkaz pro stažení celého alba:

Michal Hromčík, Brno, 17. 7. 2017, 17. 8. 2017, 19. 8. 2017