ɷSwamp Dogg – Blackgrass: From West Virginia to 125th St : 31.5.   Černý R&B zpěvák – vlastním jménem Jerry Williams – a bluegrassoví pickeři = funguje to. Černoši se s bluegrassem obvykle nespojují. Tenhle se nebojí a natočil album s výbornými BG muzikanty a svoje pojetí blues, R&B a soulu zarámoval do modrého obsazení. To nemůže dopadnout špatně, když je zpěvák dokonalý ve výrazu a frázování a na struny hrají třeba Noam Pikelny, Sierra Hull, Jerry Douglas, Billy Contreras. Nejvíc odpovídají bluegrassové formě dvě písně – Mess Under That Dress a pak Rise Up, ta nabere ještě vyšší level, když mezi soulového zpěváka a BG pickery po půlce nečekaně vletí černošský rockový/fusion kytarista Vernon Reid. Solidní překvápko.

ɷSolid Gold Stranger – Closer to the Flame : 6.6.   Výborná kalifornská progresivní kapela s vlastními písněmi. Skvělý picking.

ɷTony Trischka – Earl Jam : 7.6.   Trischka hraje Scruggse. Tony vybíral z dávných nahrávek domácího jamování, probral asi 200 písní a z těch nejzajímavějších se naučil Earlovy party. Ty teď zasadil do nového kontextu, ve studiu hrají špičkoví pickeři dneška.

ɷWood Box Heroes – 444 : 7.6.   Supersestava měla nedávno EP s pěti písněmi, toto je jejich plnohodnotné album rozšířené na 12 skladeb plus dvě předehry. Strhující skvěle provedené progresivní písně. Acoustic Bass, Vocals – Barry Bales, Banjo – Matt Menefee, Fiddle, Lead Vocals – Jeneé Fleenor, Guitar, Lead Vocals – Josh Martin, Mandolin, Guitar, Vocals – Seth Taylor

ɷThe Plate Scrapers – Artifacts : 28.6.   Čtvrté album kapely z Marylandu, minule to bylo blíž k modernímu oldtime, teď zase víc bluegrassové.

Michal Hromčík