Crazy Night / King of California / Going Across the Mountain / Dream Softly / Strangest Dreams / Daddy Was An Old Time Preacher Man / Satan’s Ridge / Colder and Colder / Sam’s Gap / Amanda / Soldier For The Lonely

Volume Five: Glen Harrell (fiddle & vocals), Chris Williamson (bass & vocals), Patton Wages (banjo/guitar & vocals), Colby Laney (guitar & vocals), Harry Clark (mandolin & vocals) / (Releasing Jan 20, 2015, Mountain Fever Records)

Na začátku chci přetlumočit slova zakladatele kapely Glena Harrella, který řekl: „Nechtěl jsem mít jen další kapelu, která se objeví na scéně a odejde po pár letech, ale takovou, jakou si díky jedinečnému zvuku budou hudebníci a fanoušci pamatovat hodně roků a bude znít jako žádná jiná kapela v žánru.“ A skutečně se mu to daří. Obklopený talentovanými hudebníky a s pokorou a pracovitostí se už nyní formace Volume Five zařazuje do první bluegrassové ligy. A pokud tam ještě podle některých není, tak tam určitě zanedlouho vstoupí. Svědčí o tom i její páté album. Od roku 2008, kdy toto pětičlenné seskupení vzniklo, je to velmi slušná vizitka. A klobouk dolů, neboť hudba je to pokaždé více než dobrá a získává si mnohé fanoušky i v Česku a na Slovensku.

Už v listopadu minulého roku se v rádiích objevil první singl z alba Voices s názvem The Crazy Night. „I could hear the voices around me…“ Duchařský příběh jako vyšitý, s nádhernými houslemi a samozřejmě silným banjem. Na dobrý text netřeba dlouhých litanií, stačí trefný, příjemný a především originální text. Kapela si získala mnoho fanoušků i mezi jinými hudebníky, a tak například ve skladbě Daddy Was an Old Time Preacher Man si můžeme vychutnat duet mezi Glenem Harrellem a ikonou ženského bluegrassu Rhondou Vincent. Kromě originálních slov je tam také nápaditě skrytá jiná skladba, která je zpestřením. Album obsahuje 12 kousků, v nichž bych těžko hledal slabinu. Kapela hraje neotradiční bluegrass a v jedinečných skladbách je hluboko vtlačená pečeť jednotlivých hudebníků a společných aranžmá ve spojení s jemnými a příjemnými vokály v pozadí. Kromě toho má vynikající sytý zvuk s výraznými a nerušivými nástroji.