Život muzikanta na volné noze mi přináší střídání dlouhých období práce a těšení se na výsledek a krátkých chvilek uvolnění a radosti z dosažení cíle. Momentálně prožívám tu druhou fázi. Kytarové album, které jsem chystal poslední rok a půl, je na světě. Jak vznikl nápad natočit sólo kytarovou desku a jaký je její koncept jsem popsal v tomto článku při spuštění crowdfundingové kampaně na podporu jejího vzniku. Kampaň byla úspěšná a deska už je k dostání buď jako CD s obsáhlým bookletem nebo jako MP3 ke stažení. Kromě desky vznikl také sešit s kytarovými tabulaturami ke všem skladbám.

CD, booklet a TAB

Co obnáší „udělat desku“

Sólová kytara hraná trsátkem je pro mě velká výzva, která dává velký prostor mé hudební zálibě – aranžování. Skladby jsem začal chystat na konci roku 2017 a jejich první část nahrál v německém Ulmu v listopadu 2018. Druhou část jsem natočil v dubnu 2019. Tehdy vznikla i většina fotek pro booklet a od té doby jsem všechny fáze relizace projektu dokumentoval na video. V průběhu 45 dní trvající crowdfundingové kampaně, která skončila v půlce června 2019, jsme s grafičkou Slávkou Franclíkovou pracovali na podobě obalu, bookletu a sešitu s tabulaturami. Editoval a míchal jsem audio, psal texty a finalizoval tabulatury (většinu skladeb jsem měl zapsanou již před nahráváním, ale všechny bylo potřeba upravit podle výsledné nahrávky), chystal jsem doprovodná videa, příspěvky pro kampaň a odměny pro přispěvatele. Úspěšná kampaň mi přinesla nejen prostředky na dokončení projektu, ale zejména ten těžko popsatelný pocit, když vaše tvorba někoho zajímá. Tohoto zájmu si nesmírně cením, protože má mnohem reálnější podobu než líbítko na sociální síti (i když i ty mě velmi těší a dodávají energii!).

Práce na desce a věcech okolo mi zabrala zhruba dvakrát až třikrát víc času, než jsem předpokládal. Touhle dlouhodobě vysledovanou konstantou bych rád korigoval své plány do budoucna. Tentokrát mi k dodržení všech termínů, které jsem si stanovil, nestačilo ani 10 dní, které se mi v životě neplánovaně objevily díky zrušené rodinné dovolené na konci května.

Poděkování

Projekt by nikdy nevznikl bez dvou lidí – mého přítele Ludvíka, který mě královsky hostil během natáčení v Ulmu a seznámil mě se svým kamarádem, který vlastní cennou sbírku starých nástrojů a z pochopitelných důvodů chce zůstat v anonymitě. Díky jeho velkorysosti a nadšení pro věc (sám je muzikant a výrobce kytar) jsem mohl desku natočit v klidu jeho domova a využít jeho fotoarchiv pro booklet. Dále si mé veliké díky zaslouží

• Slávka Franclíková za bezvadnou práci na designu
  • Lee Bidgood za korekci anglické verze všech textů
  • všech 113 crowdfundingových přispěvatelů, kteří se rozhodli mi důvěřovat a koupili si něco, co bylo v surovém stavu zatím jen v mé hlavě a na pevném disku